چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 57318
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله مکارم شیرازی:

مردم را نباید مأیوس کنیم/ تأکید بر اصلاح فضای مجازی

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم را نباید مأیوس کنیم، گفت: امنیت و قدرت دفاعی ما در منطقه بی‌نظیر است و روز به روز هم بیشتر می‌شود.
مردم را نباید مأیوس کنیم/ تأکید بر اصلاح فضای مجازی
مردم را نباید مأیوس کنیم/ تأکید بر اصلاح فضای مجازی
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: جنگ روانی یکی از حربه‌های مهم در دست دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه خطر این جنگ گاهی از جنگ نظامی نیز بیشتر است، ادامه داد: ابزار رسانه‌ها برای جنگ روانی نیز دروغ پراکنی و تهمت به خصوص از طریق فضای مجازی است تا در میان مردم و شخصیت‌ها ایجاد بدبینی و اختلاف کنند.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: گاهی این تهمت‌ها را به ما هم می‌زنند و جالب این که هر وقت کذب مسئله‌ای هم روشن می‌شود باز هم آن را تکرار می‌کنند چون دنبال حقیقت نیستند و می‌خواهند منفعت خود را ببرند.

دشمنان سیاه‌نمایی می‌کنند

وی افزود: سیاه‌نمایی یکی دیگر از کارهایی است که دشمنان انجام می‌دهند کشور را به یک ویرانه شبیه می‌سازند در صورتی که ما در بعد امنیتی و دفاعی در منطقه سرآمد هستیم و در برخی عرصه‌ها مانند کشاورزی و ... خدمات زیادی انجام شده و می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید فضای مجازی را اصلاح کنیم تا دشمنان و افراد مفسد از آن سود نبرند ادامه داد: فردی به مقام معظم رهبری نامه نوشته و کشور را به ویرانه تشبیه کرده است در صورتی که این بی انصافی است.

وی تأکید کرد: مردم را نباید مأیوس کنیم چون کارهای زیادی شده است از جمله امنیت و قدرت دفاعی ما در منطقه بی‌نظیر است و روز به روز هم بیشتر می‌شود.

این مفسر قرآن کریم اظهار کرد: اگر کسانی نقد دارند راه حل هم باید بگویند ولی برخی فقط انتقاد می‌کنند بدون اینکه راه درمانی بدهند و نقد صرفاً تخریبی نباشد.

قدرتمندترین کشورهای دنیا در حال مبارزه با ما هستند

وی اضافه کرد: ما نباید این مسئله را فراموش کنیم که قدرتمندترین کشورهای دنیا در حال مبارزه با ما هستند و ما در مقابل آنان ایستاده‌ایم.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: دائماً نقد کردن و تسلیم جنگ روانی دشمن شدن درست نیست و ما نباید خودمان به این روند کمک کنیم زیرا خیلی از این مسائل، دروغ و تهمت است.

وی تأکید کرد: همه باید هشیار و بیدار باشیم تا دشمنان با همه نقشه‌هایی که داشته‌اند نتوانند بر ما پیروز شوند و به عون و کمک الهی بتوانیم در مقابل همه توطئه‌ها قدرتمند بمانیم.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حدیثی گفت: در این حدیث بیان شده انسان خوب کسی است که آخرتش را فدای دنیا و دنیایش را فدای آخرت نکند.

وی تأکید کرد: انسان باید برای تأمین معاش خود تلاش کند ولی نگذارد این مسئله او را از آخرت باز دارد و چنان خود را مشغول عبادت و زیارت نکند که از کارهای دیگر بازبماند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjs0k.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما