پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 57345
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اراکی:

حکمرانی ترامپ برای آمریکا فاجعه است

قم نيوز : دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ترامپ شخصی است که خود او به فساد مالی و جنسی اقرار دارد که حکمرانی چنین فردی بر جامعه‌ای که از نظر تکنولوژی و علم جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود در نوع خود یک فاجعه است.
حکمرانی ترامپ برای آمریکا فاجعه است
حکمرانی ترامپ برای آمریکا فاجعه است
به گزارش قم نیوز  آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در نشست علمی رابطه فقه و اخلاق که در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه معنای فقه پذیرفتن حاکمیت خداوند است، اظهار کرد: افرادی که حاکمیت خداوند را قبول می‌کنند در حوزه رفتارهای فردی و اجتماعی یک سری وظایفی به عهده می‌گیرند که از سوی خداوند برای آن‌ها اعمال شده است.

وی با بیان اینکه بشر دو بعد ظاهری و درونی دارد، عنوان کرد: هر دو بعد انسان دارای صفات مخصوص و ویژه‌ای هستند که مجموعه آن‌ها اخلاق نام دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه عضو روحانی و باطنی انسان در ورای عضو ظاهری آن قرار دارد، مطرح کرد: در آیه قرآنی «یَوْمَ یُکْشَفُ عَنْ ساق وَ یُدْعَوْنَ اِلَى السُّجُودِ فَلا یَسْتَطیعُونَ» منظور از واژه «ساق» حقیقت ذات انسان است که خود در دنیا قابل مشاهده نبوده و در روز قیامت آشکار می‌شود.

وی افزود: فضائل اخلاقی دارای اهمیت بسیار بالایی است و افرادی که در زندگی دنیوی خود به این فضائل اخلاقی اهمیت می‌دهند و به آن‌ها عمل می‌کنند در آخرت نیز می‌توانند در برابر پروردگارشان خاضع باشند ولی افرادی که در این دنیا مشغول سرکشی و نقض فضائل اخلاقی هستند در قیامت نیز نمی‌توانند سربلند باشند.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه بعد ظاهری انسان در زمان تولد به آن عطا می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که در طول زندگی خود در راستای فضائل اخلاقی تلاش می‌کنند خداوند بعد روحانی را نیز به آن‌ها اعطا می‌کند و انسان‌ها باید بدانند که در هنگام تولد دارای باطنی پاک و سالم هستند که پذیرای هرگونه معارفی هست.

وی با بیان اینکه تمدن غربی می‌تواند جامعه را به لحاظ روحی فلج کند، تصریح کرد: مکاتب غربی ذات انسان را مبتنی بر مبانی شر می‌دانند و علت اصلی هرج و مرج در این جوامع نیز همین مکاتب و عقاید نادرست است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه روح جامعه آمریکا دچار آسیب جدی و شدید شده است، یادآور شد: ترامپ شخصی است که خود او به فساد مالی و جنسی اقرار دارد که حکمرانی چنین فردی بر جامعه‌ای که از نظر تکنولوژی و علم جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود در نوع خود یک فاجعه است.

وی با بیان اینکه جامعه سعادتمند با تعلیم فضائل اخلاقی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: فقه و اخلاق با یکدیگر رابطه دارند و فقه می‌تواند به رفتارهای انسان نظم دهد و آن‌ها را در چارچوب فضائل اخلاقی قرار دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdks0k.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما