شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 57435
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قم مطرح کرد

تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در قم

قم نيوز : مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قم با اشاره به تشکیل ستادی به عنوان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در استانداری گفت: استاندار به عنوان رئیس این ستاد است و بر همین اساس هر دستگاه نیز یک ستاد صیانت دارد.
تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در قم
تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در قم
به گزارش قم نیوز عطاءالدین قاسمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه استانداری‌ها در حوزه حقوق شهروندی ملزم به اجرای دو برنامه هستند اظهار کرد: بخشی از حقوق شهروندی در نظام اداری است که برنامه و خط مشی دولت از سوی رئیس جمهور با توجه به وظایف رئیس جمهور در قانون اساسی ابلاغ شده و اجرا می‌شود و مطلب دوم بحث ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به اهمیت صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: محوریت حقوق شهروندی شامل احترام، کرامت و بزرگواری انسان است که بحث شفاف‌سازی را دربرمی‌گیرد و ادارات باید به این امر پایبند باشند.

وی عنوان کرد: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات سال‌های گذشته تصویب شده بود که دولت آیین‌نامه آن را تدوین و به دستگاه‌ها اعلام کرد.

قاسمی ادامه داد: بر این اساس مشخص می‌شود هر دستگاه چه وظایفی دارد و چگونه وظایف خود را به منصه ظهور می‌رساند و بحث دیگر تسهیل‌گری است که دولت باید سعی کند خدماتی که به جامعه می‌دهد با آسان‌ترین روش انجام دهد.

وی یادآور شد: طی سال‌های گذشته سامانه‌های الکترونیکی متعددی برای دسترسی مردم به خدمات دولت از سوی استانداری به اطلاع مردم رسیده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به عدالت و مساوی بودن همه آحاد مردم در برخورداری از خدمات دولت گفت: بزرگترین شرح و فلسفه تشکیل ساختارهای دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم است و به تعبیر امام خمینی(ره) مردم ولی نعمت ما هستند و همه باید از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تشکیل ستادی به عنوان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در استانداری گفت: استاندار به عنوان رئیس این ستاد است و بر همین اساس هر دستگاه نیز یک ستاد صیانت دارد.

قاسمی عنوان کرد: هر ساله بازرسانی از سوی استانداری با برنامه‌های مشخص و شاخص‌هایی دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که در ارزیابی اخیر به ترتیب اداره‌کل ثبت احوال، شرکت توزیع نیروی برق و اقتصاد و دارایی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه سالانه برنامه آموزش حقوق شهروندی برای مدیران و کارکنان از سوی استانداری برگزار شده است گفت: این اعتقاد وجود دارد که در زمینه موضوع حقوق شهروندی موضوع نخست آگاهی و دانستن و بحث دوم مطالبه‌گری و خواستن است؛ بر همین اساس مردم باید حقوق خود را بشناسند و مطالبه کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کلینیک حقوقی پیگیری می‌شود البته در دانشگاه مفید این کلینیک راه‌اندازی شده که فعالیتی مهم برای ارتقای وضعیت حقوق شهروندی است.

سیدرضا طباطبایی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم نیز در این نشست با بیان اینکه سامانه دسترسی به اطلاعات در روابط عمومی استانداری متمرکز است گفت: برخی از خبرنگاران و افراد مراجعه کردند و اطلاعات در اختیار آنها قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ارائه درخواست پس از بررسی به درخواست آنها پاسخ داده می‌شود و اطلاعات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdko0k.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما