دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 57447
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

فناوری‌های نوینی که نفس گرفته کلان شهر‌ها را باز می‌کنند

قم نيوز : یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به ارائه خدماتی شده است که هوای شهر را پاک و سالم می‌کند و فیلتر موتور‌های دیزلی را می‌سنجد.
فناوری‌های نوینی که نفس گرفته کلان شهر‌ها را باز می‌کنند
به گزارش قم نیوز شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیاری زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.
باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.
همه ما شرکت‌های دانش بنیان را با عنوان ارائه دهنده خدمات می‌شناسیم، اما یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به ارائه خدمات فنی مهندسی انطباق فیلتر جاذب ذرات معلق شده است و با خدماتش سبب پاک شدن هوای تهران می‌شود.
مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص خدمات جانبی این شرکت گفت: در راستای کاهش آلودگی هوای شهر شرکت ما اقدام به منطبق کردن فیلتر موتور‌های دیزلی می‌کند.
وی در خصوص فیلتر موتور ماشین‌های دیزلی اظهار کرد: دود و آلودگی که از موتور‌های دیزلی خارج می‌شود بسیار زیاد است و جهت کم کردن میزان آلودگی هوا فیلتر‌هایی بر روی موتور‌ها نصب می‌شود که گا‌هی اوقات این فیلتر‌ها با موتور‌های دیزلی مطابقت ندارند و همین سبب می‌شود که فیلتر کار خود را به خوبی انجام ندهد و هوای شهر روز به روز آلوده‌تر شود.
انطباق فیلتر با موتور ماشین
این مدیر ادامه داد: کاری که ما انجام می‌دهیم به این صورت است که میزان مطابقت موتور و فیلتر را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود تا چه میزان فیلتر‌ها با موتور مطابقت دارند و اگر هماهنگی نباشد نسبت به تغیر فیلتر‌ها اقدام شود.
وی در خصوص نهاد‌هایی که از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر شرکت اتوبوسرانی و کنترل کیفیت هوای تهران از این خدمات استفاده می‌کنند و امید است که بتوان با این راهکار‌ها اقدامات مناسبی را  جهت رفع آلودگی هوای تهران برداشت.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgut9n.ak9ut4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما