يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 57459
منبع : خبرگزاری فارس
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد

بررسی بحران دریاچه نمک قم در ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور

قم نيوز : معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع بحران دریاچه نمک قم می‌تواند در ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور مطرح شده و برنامه‌ها و اعتبارات لازم برای آن تأمین شود و امیدواریم برای برطرف کردن این معضل، کارگروه‌های منطقه‌ای تشکیل شود.
بررسی بحران دریاچه نمک قم در ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور
به گزارش قم نيوز حمید ظهرابی جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کشور اظهار کرد: منابع آبی استان قم متأثر از اقداماتی است که در استان‌های بالادست حوضه آبریز انجام می‌شود و متأسفانه امروز با کمبود شدید مواجه شده است.

وی در ادامه افزود: برای ارائه راهکارهای مناسب در زمینه مقابله با گرد و غبار در استان قم باید یک برنامه جامع براساس مطالعات ملی و منطقه‌ای تدوین شود و نمی‌توان با بخشی نگری و برنامه‌های محدود این مشکل را برطرف کنیم.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه موضوع بحران دریاچه نمک قم می‌تواند در ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور مطرح شده و برنامه‌ها و اعتبارات لازم برای آن تأمین شود، اظهار کرد: امیدواریم برای برطرف کردن این معضل، کارگروه‌های منطقه ای تشکیل شده و هماهنگی‌های لازم هرچه سریعتر انجام شود.

مدیرملی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور در این جلسه برطرف کردن معضل گرد و غبار در استان قم را نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مسؤولان و استان‌های مجاور دانست و گفت: این اقدام باید به دور از بخشی نگری و در یک فرآیند منطقه‌ای صورت بپذیرد.

ضیاءالدین شعاعی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم باید راهکارها و برنامه‌های عملیاتی همه دستگاه‌ها را جمع بندی و پس از بررسی و همسو کردن برنامه‌ها و تأیید کارگروه استانی، پیشنهادات استانی و فرااستانی را به صورت منسجم و با حجم و اعتبار مشخص ارائه دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان، بر ضرورت ارائه هرچه سریعتر برنامه‌های علمی و عملیاتی دستگاه‌های اجرایی د 137ر مسیر مقابله با پدیده گرد و غبار تأکید کرد و گفت: خوشه کانونی گرد و غبار در ایران مرکزی در دریاچه نمک و دشت مسیله در حال توسعه است و این یک زنگ خطر جدی است.

تورج همتی با اشاره به برخی برنامه‌ها و اقدامات استان قم تصریح کرد: تأمین حقابه‌های زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان، اختصاص پساب استان تهران برای احیای دشت مسیله و تأمین اعتبارات لازم به ویژه از صندوق توسعه ملی از جمله اقدامات مهمی است که باید از سوی مسؤولان استانی و ملی با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcjhxei.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما