دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 57523
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
عضو شورای شهر قم اعلام کرد:

بهره برداری از خط یک متروی قم تا دو سال آینده

قم نيوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم گفت: با تلاش شهرداری بخشی از خط A متروی این شهر از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
بهره برداری از خط یک متروی قم تا دو سال آینده
بهره برداری از خط یک متروی قم تا دو سال آینده
به گزارش قم نیوز روح الله امرالهی با اشاره به اقدامات شهرداری قم در بخش حمل و نقل، اظهار کرد: شهرداری قم اقدامات خوبی را در زمینه ایجاد سامانه‌های حمل و نقل زیرسطحی انجام داده است، تزریق مالی خوب و مناسبی را به پروژه مترو داشته و این پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: با تلاش شهرداری قم بخشی از خط A متروی از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد، بقیه این خط نیز تا پایان فعالیت شورای پنجم تکمیل خواهد شد.
امرالهی افزود: مصوبه مربوط به ایجاد خط B متروی شهر از پردیسان به هسته مرکزی شهر قم گرفته شده است و سال آینده عملیات حفر تونل این خط توسط دستگاه تی بی ام شروع می‌شود.
وی با اشاره به طرح توسعه مترو شهر قم، اظهار کرد: احداث خط C متروی نیز در حال مطالعه است تا احداث آن پس از پایان مطالعات در سال‌های آینده شروع شود، احداث مترو در شهر قم پس از دیگر کلان‌شهرهای کشور آغاز شد، اما احداث این پروژه در قم سرعت خوبی داشت.
وی ادامه داد: شهرداری قم اقدامات خوبی را در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته است و طبق برنامه هر سال حدود 50 اتوبوس جدید در این شهر جایگزین اتوبوس‌های قدیمی در قم می‌شود، همچنین شهرداری قم به صورت مستمری کار نوسازی ناوگان تاکسیرانی را انجام می‌دهد.
امرالهی در پایان خاطرنشان کرد: بحث حمل و نقل یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان این شهر است، از شهرداری قم در خواست داریم که محورهای بیشتری را به دوچرخه سواران اختصاص دهد و شبکه حمل و نقل با دوچرخه در شهر قم گسترش پیدا کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbfsbs.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما