دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : 57534
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم مطرح کرد

توجه به حفظ کرامت انسانی در ادارات برای تسهیل در امور

قم نيوز : مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به اینکه در دین اسلام به حقوق شهروندی تاکید بسیاری شده است، گفت: در نظام اداری باید احترام و حفظ کرامت شهروندان مورد توجه قرار گرفته زیرا رعایت این نکات می‌تواند در تسهیل امور تاثیر داشته باشد.
توجه به حفظ کرامت انسانی در ادارات برای تسهیل در امور
توجه به حفظ کرامت انسانی در ادارات برای تسهیل در امور
به گزارش قم نیوز عطاء الدین قاسمی ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی در نظام اداری که با حضور اعضای شورای اداری و بازرسان ستاد صیانت از حقوق شهروندی در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور در تاریخ 29 آذر ماه از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرده و آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه بخشی از حقوق شهروندی با نظام اداری مرتبط است، عنوان کرد: در منشور حقوق شهروندی نیز به نظام اداری اشاره شده است که بر اساس ارزش‌های دینی و کرامت انسانی در قالب ارائه خدمات شایسته به شهروندان انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به اینکه در دین اسلام نیز به حقوق شهروندی تاکید بسیاری شده است، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با حقوق نظام اداری، احترام و حفظ کرامت شهروندان در ادارات تاکید داشته اند و رعایت این نکات می‌تواند در تسهیل امور تاثیر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق نظام اداری در پنج فصل و در 19 بند مورد تصویب قرارگرفته و برای هر کدام از این موارد  رسالت‌ها و وظایف متفاوتی ابلاغ و پیش بینی شده و مسؤول اصلی حقوق شهروندی نیز مدیران ارشد دستگاه‌ها بوده و هر سال نیز عملکرد دستگاه‌های مختلف ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdok0k.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما