چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 57616
منبع : خبرگزاری فارس
استاد دانشگاه دلفت هلند:

برخی ساخت و سازها فاقد استانداردهای لازم هستند

قم نيوز : استاد دانشگاه دلفت هلند گفت: در برخی از ساختمان سازی‌ها ارزش‌های بسیاری مانند توسعه پایدار، زیست محیطی و حتی ارزش‌های امنیتی در نظر گرفته نشده است و فاقد استاندارهای لازم هستند.
برخی ساخت و سازها فاقد استانداردهای لازم هستند
برخی ساخت و سازها فاقد استانداردهای لازم هستند
به گزارش قم نيوز بهنام تائبی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، مسکن با رویکردهای متفاوتی ساخته می‌شود، اظهار کرد: رعایت ایمنی در طراحی مسکن از اهمیت بسیاری برخوردار است و به نوعی می‌توان گفت که افرادی که این ایمنی را در ساخت مسکن رعایت می‌کنند از اخلاق مهندسی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه الگوهای اجتماعی نیز در طراحی ساختمان‌ها تاثیرگذار است، عنوان کرد: خصوصی سازی مسکن‌ها موجب شد دیگر دولت‌ها دخالت چندانی در ساخت ساختمان‌ها نداشته باشند و در این صورت بازارها تصمیم می‌گیرند که ساختمان‌ها با چه ویژگی‌هایی ساخته شوند.

این استاد برجسته اخلاق مهندسی با اشاره به اینکه شیوه ساخت و ساز می‌تواند در سلامت جسمی افراد جامعه تاثیرگذار باشد، مطرح کرد: تعارض‌های درونی می‌توانند درون یک ارزش وجود داشته باشند و علت اصلی تعاریف متعدد از ارزش‌های جامعه نیز وجود همین تعارض‌ها است.

وی با بیان اینکه یک ارزش در ساخت و سازها می‌تواند ارزش‌های زیست محیطی باشد، خاطرنشان کرد: در برخی از ساختمان سازی‌ها ارزش‌های بسیاری مانند توسعه پایدار، زیست محیطی و حتی ارزش‌های امنیتی در نظر گرفته نشده است و فاقد استاندارهای لازم هستند.

تائبی تصریح کرد: برای ساختمان سازی دو رویکرد طراحی ارزش مدار و نوآوری‌های مسؤولیت پذیر وجود دارد که در ساخت و سازها با رویکرد نوآوری‌های مسؤولیت پذیر نیز باید ارزش‌های نوین در نظر گرفته شده و در برخی از موارد مشارکت از اهمیت ویژه‌ای در این رویکرد برخوردار است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepp8n.jh8fzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما