پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 57649
منبع : پايگاه اطلاع رسانی قمنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد:

منشا آلودگی هوا در استان قم

قم نيوز : تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: منشا اصلی آلودگی هوا در شهر قم کارگاه‌ها و صنایع اطراف این شهر است و واحدهای سنگ بری، ریخته گری، آجرپزی و نیروگاه حرارتی در اطراف شهر قم آلودگی زیادی دارند ، محل استقرار این واحدها در جاده قم اراک و جاده قدیم قم کاشان است.
منشا آلودگی هوا در استان قم
به گزارش قم نیوز تورج همتی با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر مردم اظهار کرد: تردد برای کودکان خردسال، اشخاص کهن سال، زنان باردار و نیز افراد دارای بیماری قلبی در روزهای ناسالم ضرر زیادی دارد، حتی باید در این روزها تمهیداتی در نظر گرفته شود که  برخی از کارمندان از مرخصی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: منشا اصلی آلودگی هوا در شهر قم کارگاه‌ها و صنایع اطراف این شهر است. واحدهای سنگ بری، ریخته گری، آجرپزی و نیروگاه حرارتی در اطراف شهر قم آلودگی زیادی دارند، محل استقرار این واحدها در جاده قم اراک و جاده قدیم قم کاشان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: نیروگاه حرارتی شهر قم از گاز طبیعی استفاده می‌کند و استفاده این نیروگاه از سوخت گازوئیل تنها در شرایط خاص است. وضعیت آلودگی هوا در شهر قم بهتر از دیگر کلان‌شهرها است، اما موضوع آلودگی هوا در شهر قم به تدریج در حال پیچیده تر شدن است، البته این شهر یک شهر صنعتی نیست، اما صنایع کانی غیرفلزی در شهر قم در افزایش ذرات گرد و غبار تاثیر دارند.
همتی در پایان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قم خاطرنشان کرد: این استان در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و این مساله در افزایش آلاینده‌ها در استان قم دارای نقش هم افزایی است.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcaoinm.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما