شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 57719
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم اعلام کرد:

صدور اسناد ساختمانی به صورت تک برگی در قم

قم نيوز : معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم از صدور پروانه ساختمان، گواهی های پایان کار و عدم خلاف به صورت تک برگی در قم خبر داد.
صدور اسناد ساختمانی به صورت تک برگی در قم
صدور اسناد ساختمانی به صورت تک برگی در قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل امور ساخت و ساز در شهر قم و کاهش بروکراسی اداری، اظهار کرد: صدور پروانه ساختمانی، گواهی های پایانکار و عدم خلاف به صورت تک برگی از خرداد ماه سالجاری در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از این تاریخ دفترچه شناسنامه های ساختمانی قبلی فاقد اعتبار است، افزود: از این تاریخ امکان کنترل صحت گواهی صادره از طریق سایت شهروندی و اپلیکیشن موبایل تصدیق گواهی شهرداری قم قابل رؤیت است.

جانقربان همچنین از راه اندازی سامانه تحت وب شهروندی خبر داد و افزود: این سامانه مورد استفاده برای کلیه شهروندان، سازمانها و کارشناسان دادگستری به آدرس  Shahr.qom.ir است که خدمات مختلفی در حوزه شهرسازی در بستر آن به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری قم با راه اندازی سامانه تحت وب شهروندی گام بزرگی برای دستیابی به اهداف شهر الکترونیک برداشته است، گفت: در این سامانه بسیاری از درخواستهای شهروندی به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به رجوع شهروندان به شهرداری قابلیت پیگیری و ثبت دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های این سامانه، افزود: از قابلیتهای این سامانه رویت نقشه وضع موجود شهر، پیگیری درخواست، امکان تصدیق گواهی و شهرنما(تصاویر 360 درجه معابر شهری) و اعلام ضابطه ساخت و ساز و عوارض تقریبی آن و... است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci3yaw.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما