دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 57831
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

مسئولان هیئات مذهبی بانوان بازوی سازمان در امر آموزش هستند

قم نيوز : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: مسئولان هیئات مذهبی بانوان بازوی سازمان در امر آموزش هستند.
مسئولان هیئات مذهبی بانوان بازوی سازمان در امر آموزش هستند
مسئولان هیئات مذهبی بانوان بازوی سازمان در امر آموزش هستند
به گزارش قم نیوز سید عبدالله میرابراهیمی در کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم مدیریت پسماند ویژه مسئولان هیئات مذهبی بانوان استان قم، با بیان اینکه این سازمان تلاش خودرا در حوزه آموزش شهروندی آغاز کرده است، گفت: این سازمان با توجه به اهداف و وظایف خود، آموزش شهروندان را با موضوع آشنایی با مفاهیم مدیریت پسماند ویژه اقشار مختلف دنبال می کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اهمیت آموزش به اقشار تاثیرگذار در میان شهروندان، تصریح کرد: سازمان در قدم اول آموزش چهره به چهره در منازل و سپس مدارس را آغاز کرده و توانسته است بخش وسیعی از مخاطبان خود را تحت آموزش های فرهنگ شهروندی قرار دهد.
میرابراهیمی هدف از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مسئولان هیئات مذهبی بانوان استان را ارتباط چهره به چهره این افراد با دیگر بانوان عنوان کرد و افزود: در هیئت‌های مذهبی بانوان، علاوه بر انتقال مفاهیم دینی و احکام، مسائل روز اجتماعی و فرهنگی نیز مطرح می شود و محل مناسبی برای بیان موضوعات مربوط به محیط زیست و مدیریت تولید پسماند است.
وی تصریح کرد: در گذشته از ظروف مختلف در مجالس استفاده می شد که قابلیت استفاده در چند نوبت را دارا بود، اما چند سالی است که ظروف یکبار مصرف در خانه ها حضور پررنگ پیدا کرده است و بانوان از این ظروف جهت برگزاری مراسم‌های مختلف همچون روضه و نذری استفاده می کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از ظروف یکبار مصرف با توجه به تجزیه ناپذیری آن در محیط ، مخاطرات جدی زیست محیطی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: بانوان مبلغ، مداح و مسئول هیئات مذهبی می‌توانند به عنوان بازوی سازمان عمل کنند و به دلیل نوع ارتباطی که با زنان خانه دار دارند از خطرات ناشی از استفاده ظروف یکبار مصرف صحبت نمایند.
میرابراهیمی همچنین از آمادگی سازمان جهت همکاری با مسئولان هیئات مذهبی بانوان خبر داد و افزود: اهدای اقلام فرهنگی آموزشی در زمینه آموزش مورد توجه سازمان است و در این زمینه با مسئولان علاقه‌مند همکاری خواهد داشت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdfj0k.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما