چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 57931
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله تحریری:

فناوری‌های نو موجب غفلت از خداوند نشود

قم نيوز : تولیت مدرسه علمیه مروی تهران گفت: نباید برخی از فناوری‌های نو و مسائل فرهنگی موجب غفلت انسان از خداوند باشد، او باید همیشه به این مسائل از منظر قدرت الهی و تفضل خداوند در قرار دادن استعدادهای مختلف در انسان نگاه کند
فناوری‌های نو موجب غفلت از خداوند نشود
فناوری‌های نو موجب غفلت از خداوند نشود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد باقر تحریری ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به راه رسیدن انسان به ملکوت اظهار کرد: انسان اگر با هواهای نفسانی خود مخالفت کند، می‌تواند به ملکوت برسد، اما تبعیت از شهوات انسان را به جهنم می‌برد.

وی ادامه داد: انسان در وجود خود قدرت اختیار دارد و او می‌تواند که با استفاده از قوه عقل خود راه درست یا راه غلط را در زندگی انتخاب کند، عقل و شناخت اهمیت زیادی در عملکرد و رفتار انسان دارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران افزود: یکی از مهم ترین عوامل انحراف انسان، تبعیت از تمایلات غیرالهی است، انسانی که در راه گمراهان قدم برمی‌دارد، دچار سقوط می‌شود. در وجود انسان صراط مستقیم نهاده شده است و انسان برای رسیدن به درجات بالای کمال باید راه صراط مستقیم را بپیماید.

آیت‌الله تحریری، انسان را از آیات الهی دانست و تصریح کرد: کرامت ذاتی در وجود انسان توسط خداوند قرار داده شده است تا او بتواند با استفاده از این کرامت به مراتب بالای کمال برسد، خداوند در قرآن فرموده است کسی را که دین الهی را نصرت بدهد، او را نصرت خواهد داد، البته در برخی از جوامع بشری نصرت دین الهی کاری سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: عزتی که پیروان حقیقی دین خداوند در روزگار ما دارند، قابل توجه است، این مساله نشان از آن دارد که وعده خدا در نصرت دادن یاری کنندگان به دین الهی، یک وعده تخلف ناپذیر است و تحقق این وعده را در تاریخ معاصر شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از بین رفتن کامل دین الهی بر روی زمین ممکن نیست، ممکن است که در دوره‌هایی شاهد ضعف و سستی این دین باشیم، اما دین الهی از بین نمی‌رود و دوباره توسط مومنان رشد پیدا خواهد کرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران افزود: نباید برخی از فناوری‌های نو و مسائل فرهنگی موجب غفلت انسان از خداوند باشد، او باید همیشه به این مسائل از منظر قدرت الهی و تفضل خداوند در قرار دادن استعدادهای مختلف در انسان نگاه کند، گاهی زرق‌وبرق‌های دنیای مادی موجب می‌شود که انسان چشم خود را بر واقعیت‌های دنیا ببندد.

آیت‌الله تحریری با اشاره به شاخصه‌های نصرت دین الهی اظهار کرد: از جمله مهم ترین این شاخصه‌ها امر به معروف و نهی از منکر، ترویج معارف ائمه معصومین(ع)، تعلیم و تعلم و نصیحت است، مراتب کمال انسان تمام ندارد و انسان همیشه می‌تواند در مسیر تقرب به خداوند حرکت کند.

وی ادامه داد: انسانی که به نصرت‌های الهی باور دارد، ایمان قوی تری خواهد داشت و مرتبه کمال او در نزد خداوند بالاتر است، درجات انسان در بهشت به اندازه مراتب نصرت دین الهی توسط او در عرصه‌های مختلف است.

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید رشد و کمال عقلانی و عملی را به صورت همزمان دنبال کند تا در ابعاد مختلف به صورت متناسب رشد پیدا کند، عمده دستورات دینی بر قوای ظاهری تکلیف شده و این مساله براساس حاکمیت عقل انسان بر او است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezo8n.jh8fxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما