چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 57938
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی قم:

بانک‌ها در مسیر رفع موانع تولید از سرمایه گذاران حمایت کنند

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی استان قم خواستار همیاری و همکاری بیشتر بانک‌های استان در راستای رفع موانع تولید و کمک به سرمایه گذاران شد.
بانک‌ها در مسیر رفع موانع تولید از سرمایه گذاران حمایت کنند
بانک‌ها در مسیر رفع موانع تولید از سرمایه گذاران حمایت کنند
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی در دهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق  بازرگانی با مثبت ارزیابی کردن حضور وزیر کشور در نشست با هیأت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اظهار کرد: یکی از پیشنهادات وزیرکشور کارگروه‌هایی مشخص در مورد هر موضوع از سوی هیات نمایندگان اتاق ایران شکل بگیرد که به کمک آنها بتوان، هر مسئله را به صورت مجزا بررسی کرده و برای آن راهکار ارائه داد.

رئیس اتاق بازرگانی قم در خصوص مشکلات مرزی اظهار کرد: یکی از مشکلات این بخش به کولبرها مربوط می‌شود که در این ارتباط تصمیم گرفته شده بازارچه‌های مرزی و رسمی در نظر گرفته و به ساکنان روستاهای همان منطقه کارت‌های مخصوصی اعطا شود تا بتوانند در این بازارچه‌ها البته با تخفیف‌های گمرکی قابل‌ توجهی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نقش کلیدی در یک سیستم اقتصادی ایفا می‌کنند افزود: امروزه در تمام سیستم‌های اقتصادی دنیا بازار بانکی مهم‌ترین بازار مالی محسوب می‌شود، در حالی که بانک‌های بزرگ در کشورهای توسعه‌یافته از مهم‌ترین عناصر رشد و ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد مردم محسوب می‌شوند و برخی اوقات عدم همکاری بعضی بانک‌ها با تولید کنندگان سبب گلایه و اعتراض به اتاق بازرگانی برای رسیدگی و رفع این مشکل شده است .

خاکی با اشاره به همکاری متقابلی که در حال حاضر بین اتاق بازرگانی استان به عنوان سخنگوی فعالان اقتصادی با دستگاهای دولتی وجود دارد، دستاوردهای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را در حل مشکلات تجار و تولیدکنندگان استان در حوزه‌های مختلف مالیات، بانک‌ها، بیمه و... را بسیار موثر دانست.

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: در حال حاضر که بستر سرمایه‌گذاری مناسبی فراهم نیست و ریسک سرمایه‌گذاری در آن بالاست، وعده سودهای بانکی در پرداخت وام بسیارپر خطر است و اتاق بازرگانی به‌عنوان پل ارتباطی بخش خصوصی و حاکمیتی به دنبال ارائه راهکار و حل مشکلات است .

 انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw9bs.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما