پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 57958
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم خبر داد

سفر هیأت تجاری قم به کشورهای عمان و قطر

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه به دنبال اعزام یک هیأت تجاری در بهمن ماه به کشورهای عمان و قطر هستیم، گفت: حضور صادرکنندگان استان قم در بازارهای این دو کشور محدود است.
سفر هیأت تجاری قم به کشورهای عمان و قطر
سفر هیأت تجاری قم به کشورهای عمان و قطر
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به افزایش تعرفه‌های گمرکی عراق اظهار کرد: افزایش این تعرفه‌ها در عراق موجب کاهش صادرات ایران به عراق شد، کشورهای عربی با عراق تعرفه ترجیحی دارند و برخی کالاهای این کشورها با تعرفه نزدیک به صفر وارد عراق می‌شود.

وی ادامه داد: دو مرز ایران با اقلیم کردستان عراق هنوز بسته است و پیگیر باز شدن این مرزها هستیم و باز شدن این مرزها افزایش صادرات ایران به عراق را به دنبال دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: به دنبال اعزام یک هیأت تجاری در بهمن ماه به کشورهای عمان و قطر هستیم چرا که حضور صادرکنندگان استان قم در بازارهای این دو کشور محدود است و در هیأت تجاری 20 بازرگان حضور خواهند داشت.

خاکی با اشاره به آمادگی اتاق بازرگانی استان قم برای شرکت در هفته فرهنگی در لبنان اظهار کرد: این اتاق آمادگی برای عهده گرفتن غرفه اقتصادی در هفته استان قم در لبنان را دارد و در این غرفه اقلام صادراتی استان قم عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از کالاها با ارز مبادله ای وارد کشور می‌شود، اما واردات ماشین آلات خط تولید به کشور تنها با ارز آزاد ممکن است، البته فاینانس برای خرید ماشین آلات باز شده و با استفاده از فاینانس امکان ورود ماشین آلات است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: صادرکنندگان استان طی ماه‌های اخیر سفرهایی به منطقه آستاراخان روسیه داشتند تا از طریق این منطقه به روسیه صادرات کنند، استان قم نمایشگاهی برای شناساندن کالاهای صادراتی خود در منطقه آستاراخان روسیه با 30 غرفه برپا کرد.

خاکی در پایان با اشاره به وجود فضای نمایشگاهی برای ایران در آستاراخان روسیه خاطرنشان کرد: یک محل مناسب برای معرفی کالاهای کشورمان در آن منطقه در نظر گرفته شده و خشکبار کالای صادراتی اصلی ایران به روسیه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjn0k.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما