سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 5811
گلفشان عنوان کرد:

ممنوعیت حضور در مسابقات بدون بیمه ورزشی

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت پزشکی ورزشی استان قم گفت: حضور ورزشکاران در رقابت‌های رسمی ورزشی بدون بیمه ورزشی امکانپذیر نیست و به خطر افتادن سلامتی را به دنبال دارد.
ممنوعیت حضور در مسابقات بدون بیمه ورزشی
به گزارش قم نیوز، محمد گلفشان  اظهار کرد: مسوولان هیئت‌ها و اماکن ورزشی استان نسبت به اهمیت بیمه ورزشی بیش از پیش حساس باشند زیرا امکانی برای ورود افراد به مسابقات ورزشی در هر مکان ورزشی بدون بیمه ورزشی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ورود به هر سالن و فضای ورزشی و همچنین رقابت‌های رشته‌های مختلف بدون داشتن ‌کارت بیمه‌ ممنوع‌ است، افزود: برخی افراد بدون توجه به بیمه وارد فضاهای ورزشی می‌شوند و این مهم در صورت بروز هر گونه آسیب برای آنها ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

رییس هیئت پزشکی ورزشی استان قم اضافه کرد: از تمام مسوولان سالن‌ها و اماکن ورزشی و همچنین هیئت‌های ورزشی می‌خواهیم که نسبت به اهمیت بیمه ورزشی ورزشکاران خود توجهی جدی‌تر داشته باشند زیرا مسوولیت هر گونه آسیب احتمالی در صورت نداشتن بیمه بر عهده آنها است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم که بسیاری از آسیب دیدگان ورزشی بعد از وقوع حادثه یا آسیب ورزشی برای دریافت کارت بیمه مراجعه می‌کنند که به صورت طبیعی کار از کار گذشته است و صدور کارت بیمه امکانپذیر نیست.

گلفشان عنوان داشت: بیمه ورزشی برای ورزشکاران قم برای مدت یک‌سال خدمات بسیاری را به جامعه ورزش ارائه می‌دهد و امیدوارم مربیان و مدیران تیم‌ها و باشگاه‌ها و همچنین مسوولان هیئت‌های ورزشی نسبت به اهمیت این موضوع ورزشکاران خود را مطلع سازند.

وی تصریح کرد: ورود ورزشکاران به هر مسابقه ورزشی بدون داشتن کارت بیمه، ممنوع و خلاف مقررات مسابقات ورزشی است و در صورتی که ورزشکاران بدون بیمه ورزشی در مسابقه‌ای شرکت کنند، اتفاقات احتمالی ناشی از آسیب‌های ورزشی بر عهده خود ورزشکار و متولیان آن رویداد ورزشی است و هیئت پزشکی ورزشی نیز مسوولیتی در این خصوص ندارد.

رییس هیئت پزشکی ورزشی استان قم افزود: علاوه بر دفتر هیئت پزشکی ورزشی که در مجموعه ورزشی تختی مستقر است، با همکاری و هماهنگی تربیت بدنی استان، در سایر مجموعه‌های ورزشی استان نیز دفاتری دایر شده است تا ورزشکاران بتوانند در اسرع وقت از خدمات بیمه ورزشی استفاده کنند.

وی ابراز داشت: صدور کارت بیمه ورزشی در هیئت پزشکی ورزشی در سریع ترین زمان ممکن انجام می‌شود و برای سهولت و تسریع در درمان ورزشکاران، با تعدادی از مراکز درمانی سطح استان قراردادهایی منعقد شده است که ورزشکاران تنها با ارائه کارت بیمه می‌توانند از بهترین امکانات و خدمات درمانی استفاده کنند.

گلفشان خاطرنشان کرد: مراکز درمانی سطح استان برای درمان ورزشکاران بیمه شده هیچ مبلغ یا هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و حتی اگر به دلیل حاد بودن شرایط جسمانی یک ورزشکار آسیب دیده لازم باشد، می‌توانیم وی را به تهران و مراکز مجهز زیر پوشش فدراسیون پزشکی ورزشی اعزام کنیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.q9nrak97qpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما