يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 58149
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله غروی گفت:

عوامل ضد انقلاب درصدد بروز اغتشاش هستند/ لزوم هوشیاری مردم

قم نيوز : عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه منشأ حوادث اخیر در کشور عوامل ضد انقلاب هستند، گفت: شروع‌کنندگان این حوادث بیشترین آسیب را خواهند دید.
عوامل ضد انقلاب درصدد بروز اغتشاش هستند/ لزوم هوشیاری مردم
عوامل ضد انقلاب درصدد بروز اغتشاش هستند/ لزوم هوشیاری مردم
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد غروی اظهار داشت: این روزها شاهد تحرکات ضد انقلاب در کشور هستیم، متأسفانه این افراد با بهره‌گیری از مسائل اقتصادی که برای قشر کم درآمد وجود دارد و البته در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و با تحرکات خارج از مرزها و استفاده از شبکه‌های مجازی هدایت می‌شود، برای افراد ناآگاه باور نادرستی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در درجه اول این مسئله برای پدیدآورندگان و مشارکت کنندگان در آن مشکل پیش خواهد آورد، چرا که این نظام دارای پشتوانه الهی و مردمی است، اگر مردم ببینند که این کارها از کجا رقم می‌خورد و در حال آسیب زدن به نظام است وارد عمل می‌شوند و کسانی که آسیب اصلی را می‌بینند شروع‌کنندگان آن خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه چنین حرکت‌هایی مانع از انجام حرکت‌های سالم نیز خواهد شد، افزود: مردم باید توجه کنند که نظام پشتوانه مردمی و الهی دارد و اگر آن‌ها ورود کنند این عوامل ضد انقلاب چیزی در مقابل قدرت ملت نیستند.

وی تأکید کرد: اگر در این درگیری‌ها و جریانات آسیبی به اموال عمومی وارد شود، این خود یک ضربه به بدنه جامعه است، همچنین این شرایط زمینه‌ای می‌شود که اگر قرار باشد مردم مشکلاتشان را به طور جدی با مسئولان در میان بگذارند با ایجاد این تشنج‌ها و تجربه بد آن‌ها نتوانند اقدامی انجام دهند.

آیت الله غروی با اشاره به اینکه عقبه این وقایع بارها از ضد انقلاب خارج نشین بوده که خودشان وارد درگیری‌ها نمی‌شوند، گفت: تجربه نشان داده که آن‌ها هیچ زمانی راه به جایی نبردند و قدرت‌هایی که از این افراد هم حمایت کردند می‌دانند و این تجربه‌ها موجب رسوایی خودشان می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی نقش تخریبی مهمی در این شرایط دارند

وی افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند که این شبکه‌های اجتماعی نقش تخریبی مهمی در این شرایط دارند و تأثیرشان در تغییر فرهنگ جامعه بیش از آن چیزی است که ما لمس می‌کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: اگر لازم است در برخی مواقع از این شبکه‌ها جلوگیری داشته باشند و این همگانی بودن کم شود و خود مسئولان شبکه‌هایی ایجاد کنند که مطالب و محتوای سالم منتشر می‌کنند، به نظر بنده آن کسی در جامعه بیشترین بی بند و باری را ایجاد می‌کند آن عاملی است که خودش را نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان توجه داشته باشند که آثار این شبکه‌ها بیش از آن چیزی است که می‌بینیم، گفت: مردم هم توجه کنند که چنین حرکت‌هایی حرکت‌های بی مورد و بی هدفی است، اتفاق خاصی نیفتاده و اگر لازم است حضور داشته باشند با قدرت تمام حاضر شوند.

نباید شائبه برخورد جناحی در حوادث اخیر پیش بیاید

به گفته آیت الله غروی، در این جریانات تفکیک بین مردم و اغتشاشگران از هم سخت می‌شود و ممکن است بسیاری از افراد در این رابطه لطمه ببینند که مشکلات اقتصادی‌شان حتی آن‌قدر هم حاد نیست، لذا مردم توجه کنند که بنابراین توجه به آسیب‌هایی که این حرکت‌ها دارد و لطماتی که به اموال عمومی وارد می‌شود لازم است بیشتر باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نباید طوری برخورد کرد که همه مشکلات به دوش دولت انداخته یا شائبه برخورد جناحی ایجاد شود، بلکه باید همه مجموعه‌های نظام و دولت و مردم در کنار هم به برطرف کردن این موضوع کمک کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyq9n.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما