دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 58183
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل صندوق پژوهش و فناوري كريمه مطرح كرد

تلاش برای توانمندسازي و كاهش هزينه‌هاي شركت‌هاي دانش‌بنيان

قم نيوز : مديرعامل صندوق پژوهش و فناوري كريمه گفت: اگر شركت‌هاي دانش بنيان توانمند شوند و هزينه‌ها را كنترل كنند مي‌توانند از منابع دولتي بي‌نياز شوند.
تلاش برای توانمندسازي و كاهش هزينه‌هاي شركت‌هاي دانش‌بنيان
به گزارش قم نیوز علیرضا باباخان امروز در قم، با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نیازهای مالی دارند و در مراجعات و بازدیدها این نیاز را مطرح می‌کنند اظهار کرد: برای کاهش نیاز شرکت‌ها به منابع مالی، یک راه این است که به آنها وام ارائه شود و منابع مالی در اختیارشان قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: راه دیگر این است که شرکت‌ها کاری کنند که هزینه‌های آنها کاهش پیدا کند در نتیجه قیمت تمام شده محصولات آنها کاهش داشته باشد که در صورت این امر نیاز این شرکت‌ها به منابع مالی کاهش پیدا می‌کند.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه با اشاره به فعالیت‌ها برای کاهش هزینه شرکت‌ها گفت: برخی از این شرکت‌ها نیاز دارند از فناوری یا فرمولاسیون جدیدی در مواد اولیه خودشان استفاده کنند ما آنها را با توجه به ظرفیت نخبگان، دانشگاه‌ها، اساتید و سایر شرکت‌های دانش بنیان کمک می‏‌کنیم تا در استفاده از مواد اولیه جدید یا تکنولوژی‌های جدید توانمند شوند و بخشی از هزینه‌های آنها کاهش پیدا کند.
وی عنوان کرد: برخی اوقات نیاز شرکت برای کاهش هزینه‌هایش فرآیندهای کاری است و به دلیل رعایت نکردن برخی از اصول مدیریتی، مشکلاتی در شرکت‌ها ایجاد می‌شود و هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین در دو بعد تأمین دانش فنی و بهبود بهره‌‏وری به آنها کمک می‌شود تا هزینه‌های خود را کاهش دهند.
باباخان خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی اولیه شرکت‌های دانش بنیان کمتر از 50 درصد امتیاز را در حوزه مدیریت هزینه‌ها کسب کردند که نشان می‌دهد در این زمینه باید بیشتر کار شود.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت شرکت‌ها در کاهش هزینه‌ها گفت: اگر شرکت‌ها توانمند شوند و هزینه‌ها را کنترل کنند می‌توانند حتی از منابع مالی دولتی بی‌نیاز شوند.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه عنوان کرد: تیم تخصصی در اختیار داریم و در واقع این تیم بیش از 30 سال است که سابقه کار در این زمینه‌ها را دارد و پروژه‌های موفقی در سطح کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی انجام داده است که می‌توانیم از شرکت‌ها حمایت داشته باشیم و به توانمندی آنها کمک شود و قیمت تمام شده کاهش پیدا کند که با اجرای این امر صادرات شرکت‌‏ها نیز تسهیل می‌شود.
وی با بیان اینکه اکنون برخی از شرکت‌ها این خدمات را دریافت کردند گفت: اکنون در حال انجام کارهایی هستیم که شرکت‌ها بتوانند بیشتر از این خدمات استفاده کنند و رأیزنی‌هایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته تا آنها خدمات صندوق کریمه را به شرکت‌‏های دانش‌‏بنیان و فناور معرفی کنند و همکاری و کمک لازم را داشته باشند.
باباخان خاطرنشان کرد: در اکثر مواقع شرکت‌ها فکر می‌کنند به وام نیاز دارند تا مشکلشان حل شود در حالی که ریشه بسیاری از مشکلات در وام نیست؛ بلکه به اندازه‌ای شرکت‌ها نشتی هزینه دارند که هر اندازه وام تزریق شود نیاز واقعی این شرکت‌ها حل نمی‌شود.
وی یادآور شد:  نمونه‌هایی وجود دارد که شرکت فکر می‌کرد تنها باید وام دریافت کند ولی به دلیل آنکه بخشی از هزینه‌ها را کنترل کرد به طور عملی ذخیره منابع مالی منجر شد دیگر نیاز به وام آنها برطرف شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcexz8n.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما