دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 58189
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

تقویت شناخت عمومی نسبت به آسيب‌ها و تهدیدهای فضاي مجازي

تعامل مطلوب پلیس و جامعه رسانه‌‌ای قم
قم نيوز : فرمانده انتظامي استان ضمن تاکيد بر شناخت بيش از پيش آسيب‌ها و تهديدات فضاي مجازي، گفت: آسيب‌هاي فضاي مجازي در امتداد فضاي واقعي است.
تقویت شناخت عمومی نسبت به آسيب‌ها و تهدیدهای فضاي مجازي/تعامل مطلوب پلیس و جامعه رسانه‌‌ای قم
تقویت شناخت عمومی نسبت به آسيب‌ها و تهدیدهای فضاي مجازي/تعامل مطلوب پلیس و جامعه رسانه‌‌ای قم
به گزارش قم نیوز کاظم مجتبایی با بیان اینکه فضای مجازی جز لاینفک زندگی مردم شده این فضا را زندگی دوم انسان دانست و اظهار کرد: فضای مجازی فرصت‌های بی بدیلی در اختیار افراد می دهد که باید آسیب‌ها و تهدیدات این حوزه را بیش از پیش دانست.

وی گفت: نقش خبرنگاران در یک شغل خلاصه نمی‌شود بلکه رسالت آن‌ها حضور موثر در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است .

مجتبایی افزود: نیروی انتظامی خبرنگاران و رسانه‌ها را در کنار خود دانسته و این تعامل موجب شده تا عملکرد مثبت فرماندهی انتظامی استان قم به خوبی منعکس و بالطبع مطالبات مردم نیز بیان و در مسیر رفع آن‌ها تلاش می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم ابراز کرد: امیدواریم با تعامل و هماهنگی بسیار خوب بین پلیس و جامعه رسانه‌ای قم، شاهد آسایش و امنیت هرچه بیشتر مردم باشیم.

وی افزود: اکثریت جامعه مجرمین را کسانی تشکیل می‌دهند که نسبت به قانون آگاهی نداشته و جامعه پذیر نیستند، بنابراین رسانه‌ها باید در گسترش جامعه پذیری اجتماعی نقشی کلیدی ایفا کنند.

مجتبایی گفت: عمده‌ترین وظیفه‌ای که قانون بر عهده نیروی انتظامی قرار داده برقراری امنیت و آرامش در جامعه است و اگر قلم و اقتدار و یا به تعبیر دیگر رسانه و نیروی انتظامی در کنار هم قرار بگیرند بسیاری از مشکلات و معضلات در جامعه حل می‌شود.

وی پلیس و رسانه را دو ابزار مهم در انتقال واقعیت‌های جامعه عنوان کرد و افزود: این دو قشر می‌توانند نقش موثرتری در معرفی ریشه‌های وقوع جرم و همچنین پیشگیری عمومی از وقوع جرائم در سطح اجتماع ایفا کنند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه آسیب‌های فضای مجازی در امتداد فضای واقعی است، تصریح کرد: در فضای مجازی شرایط دسترسی به تمام آسیب‌های دنیا مهیاست اما باید آگاهی افراد بالا رفته تا پیشگیری از جنس رشد مدار حاصل شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcao6nm.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما