قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت: مسؤولان چاره‌اي ندارند جز اينكه به درد دل مردم به طور مستقيم گوش فرادهند و بهترين راه اين است كه در تمام طول سال زماني را براي شنيدن مشكلات مردم تعيين كنند.
مسؤولان به جاي رسيدگي به مشكلات مردم به توجيه حوادث اخير نپردازند/مأموران انتظامي اجازه توهين به مقدسات را ندهند/آتش فضای مجازی امروز دامن همه را گرفته است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر اظهار کرد: زمانی که مردم گوش شنوایی برای مطالبات ندیدند به این راهکار رسیدند که به سراغ تظاهرات خیابانی بروند و از این طریق فریاد خود را به گوش مسؤولان برسانند تا پشت درهای بسته برای ایشان تصمیم‌گیری نکنند.
وی خاطرنشان کرد: پس از این جریان جمعی شامل معجونی از ضد انقلاب، منافقان و افراد فریب خورده به آنها پیوستند و ابتکار عمل را از دست آنها گرفتند و به ویرانگری و اهانت به همه مقدسات پرداختند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه شیاطین خارجی نیز از این فضای مجازی استفاده کردند گفت: آنها خط اغتشاش را دادند تا به ویرانگری بپردازند ولی پرده‌ها بالا رفت و نقشه دشمنان بر ملأ شد و مردم با راهپیمایی پرشکوه خود پاسخ این گروه اندک را می‌دهند.
وی عنوان کرد: حقیقت این است که مسؤولان چاره‌ای ندارند جز اینکه به درد دل مردم به طور مستقیم گوش فرادهند و بهترین راه این است که در تمام طول سال زمانی را برای شنیدن مشکلات مردم تعیین کنند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: در این روز  از نمایندگان دانشجویان، کارگران، کسبه بازار، کشاورزان، صاحبان صنایع و... دعوت کنند تا در فضای باز با حضور چندین نفر از وزرا و مسؤولان دردهای خود را بگویند و راه‌حل خود را ارائه کنند و سپس رسیدگی و جمع‌بندی شود و نتیجه آن را در اختیار مسؤولان بگذارند تا قوانین و برنامه‌ها بر اساس آن تنظیم شود البته این کار باید در طول سال ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به داستان آتش‌افروزی فضاهای مجازی گفت: بارها به مسؤولان از رئیس جمهوری تا دیگران گفته شده که این فضای مجازی بلای جان شما است و نه تنها دین، ایمان، اخلاق و همه مقدسات را هدف می‌گیرد و فحشا را به درون خانه‌ها می‌فرستد و خانواده‌ها را از هم متلاشی می‌کند بلکه خطری برای نظام، انقلاب و امنیت جامعه است ولی گوش شنوایی نبود.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اکنون آتش این فضا دامن همه آنها را گرفته و یک نفر مزدور موساد یا سیا در خارج نشسته و برای 10 میلیون به آسانی پیام می‌فرستد که فردا ساعتی همه بیرون بریزید و اغتشاش کنید و حتی طرز ساختن بمب‌های دست ساز را به آنها یاد می‌دهد.
وی عنوان کرد: از مسؤولان سؤال می‌شود که فضای مجازی که پدید آورنده آن دشمنان هستند و تمام اختیارات در دست آنها است و ما را برده خود می‌سازند آیا عاقلانه است که خود را در اختیار آنها بگذاریم.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه دشمنان هر کاری می‌توانند در این فضای مجازی کنند و بردگی تمام معنا است گفت: بیایید از فرصت برای فضای مجازی با بهره‌گیری از کارشناسان آگاه استفاده کنید و آن را تکمیل کنید و آنچه مورد نیاز مردم است در آن بریزید و به جای لجن‌زار متعفن به نام تلگرام قرار دهید و امنیت، اخلاق، ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید و نگویید به طور موقت قطع کردیم و دوباره برمی‌گردیم.
وی ادامه داد: این شیاطین نیز دوباره برمی‌گردند و همان آش و همان کاسه است متاسفانه برخی تصمیم گرفتند به توجیه‌گری پرداخته و پیام آشکار این حوادث را فراموش کنند.
این مرجع تقلید یادآور شد: پیام این حوادث روشن است باید به مشکلات مردم رسیدگی کرد ولی گویا تصمیم گرفتند به توجیه‌گری بپردازند که این امر به راستی اشتباه بزرگی است در احادیث اسلامی آمده که افراد با ایمان و هوشیار از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شوند.
وی عنوان کرد: از ماموران انتظامی می‌خواهیم که اجازه ندهند بیش از این به اموال عمومی و خصوصی مردم صدمه بزنند وبه مقدسات اهانت کنند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdch6inm.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما