پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 58326
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی:

بخش پژوهش باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد

قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید در بخش پژوهش به نیازهای جامعه، انقلاب اسلامی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب پاسخ بدهیم.
بخش پژوهش باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد
بخش پژوهش باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد
به گزارش قم نيوز آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه امام خمینی(ره) که در سالن همایش این موسسه برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به موضوع پژوهش اظهار کرد: باید پژوهشگران و محققان در انتخاب موضوعات و سوژه‌های پژوهش خود دقت داشته باشند.

وی ادامه داد: برای اینکه یک پژوهش به نتیجه مطلوب و مناسبی برسد، باید پژوهشگران بیشترین دقت را در انتخاب سوژه‌های مناسب داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پژوهش‌ها با اغراض خاص و نیات شخصی برای کلیت جامعه ثمره چندانی ندارد، باید موضوعاتی را برای پژوهش انتخاب کنیم که نیاز بشریت است.

آیت‌الله مصباح یزدی جایگاه تحقیقات و پژوهش در مسیر تعالی و رشد جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا اکنون وضعیت پژوهش در کشور مطلوب است و اگر این گونه نیست چگونه می‌توان کمبودهای بخش پژوهش را در کشور برطرف کرد.

وی ادامه داد: باید برای پاسخ سوالات بی جواب و نیازهای روز جامعه پژوهش صورت بگیرد و در این راستا برای اینکه به هدف تعیین شده برسیم، ضوابط و روش‌های خاصی را نیازمند هستیم، تحقیقی که مجهولات را کشف کند، ارزش دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: روش‌های تحقیقی برای علوم مختلف متفاوت است، اگر از این روش‌ها به خوبی استفاده کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وجود کمبودها در بخش پژوهش اظهار کرد: اینکه بتوانیم از کمبودها در این بخش کم کرده و بر غنای پژوهش اضافه کنیم، یک هنر است. در هر جامعه ای کمبود وجود دارد، ولی باید با واقع بینی از تمام ابزارهای ممکن در پژوهش برای غنی تر شدن آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید افرادی با انگیزه، مساله کمبودهای بخش پژوهش و دلایل آن را بررسی کنند تا در آینده شاهد از بین رفتن این کمبودها باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه وضعیت کنونی کشورمان با وضعیت پیش از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست خاطرنشان کرد: باید در بخش پژوهش به نیازهای جامعه، انقلاب اسلامی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب پاسخ بدهیم و در این خصوص وظیفه سنگینی داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9s0k.yt0jx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما