چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 5841
انبارداران خبر داد:

گسترش ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای قم گفت: با برنامه‌های مختلف پیش بینی شده در هیئت تلاش می‌کنیم ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در قم بیشتر از گذشته گسترش یابند.
گسترش ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در قم
به گزارش قم نیوز، محمد انبارداران بیان کرد: امسال برنامه‌های متنوعی با هدف رشد و توسعه بیش از پیش ورزش باستانی در هر دو بخش همگانی و قهرمانی در دست اقدام و اجرا داریم که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، تلاش برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی استان قم در این رشته ورزشی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این موضوع در هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم مورد نظر اعضای بخش‌ها و کمیته‌های مختلف هیئت واقع شده است و ان‌شاءالله با مشخص شدن تعداد تیم‌ها و ورزشکاران شرکت‌کننده، این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.

رییس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم افزود: هدف این است که این رشته ورزشی که با سابقه‌ترین ورزش در کشور محسوب می‌شود و دارای قدمت و سابقه دیرینه در فرهنگ و ریشه در مذهب ما ایرانیان دارد، بیش از پیش توسعه یابد.

وی هدف از برگزاری این رقابت‌ها را شناخت برترین‌ها برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور دانست و یاد آور شد: در این مسابقات که به صورت انتخابی برگزار می‌شود، ورزشکاران شرکت‌کننده در رشته‌های تیمی و انفرادی شامل میل، کباده، سنگ و چرخ با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

انبارداران خاطرنشان کرد: شکی نیست که ورزش باستانی در قم استعدادهای بسیار زیادی دارد و علاوه بر فعالیت در زمینه همگانی، در بخش قهرمانی نیز ورزشکاران این هیئت توانمندی‌های بسیار زیادی دارند که می‌توانند در سطح مسابقات قهرمانی کشور به خوبی به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به رقابت‌های قهرمانی ورزش‌های باستانی کشور عنوان کرد: مسابقات ورزش‌های باستانی قهرمانی کشور برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر تلاش می‌کنیم تا در حد توان، چهره‌های شاخص استان را به این پیکارها اعزام کنیم.

رییس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم تاکید کرد: نگاه ما به این ورزش جدای از یک وظیفه اداری و تشکیلاتی، یک وظیفه اخلاقی و دینی است و مهم نیست این چرخ به دست چه کسی بچرخد بلکه مهم این است که این چراغ که چراغ هویت و اصالت ماست همیشه فروزان و پر فروغ باشد چراکه این ورزش به ما اصالت، هویت و آبرو می‌بخشد.

وی با اشاره به تلاش مجموعه هیئت برای تحول و پیشرفت این رشته در استان قم اظهار داشت: افق روشنی پیش روی این رشته ورزشی است که فقط به حرکت همدلانه و همه‌‌جانبه لازم دارد و نیازهای هیئت نیز با پیگیری و تلاش تمام اعضا برطرف می‌شود.

انبارداران اظهار داشت: ورزش زورخانه‌‌ای، ورزش عشق به اهل بیت است و این رشته در دو بخش همگانی و قهرمانی فعالیت می‌‌کند، در بخش همگانی در تمام زورخانه‌های استان فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود، اما در بخش قهرمانی نسبت به سنوات گذشته که قم یکی از قطب‌های این ورزش در کشور بوده، رکود داشته است که تلاشمان بر این است حرکتی جدی به سمت بخش قهرمانی این رشته داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.xeifuqeovsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما