يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 58441
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل سازمان فرهنگي، هنري و ورزشي شهرداري قم مطرح كرد

لزوم انتقال مفاهيم با زبان هنر به راكبان موتورسيكلت‌ و رانندگان خودرو

قم نيوز : مديرعامل سازمان فرهنگي، هنري و ورزشي شهرداري قم گفت: برخی از مفاهیم و مسائلی که باید یک نفر به عنوان راکب موتور و خودرو بداند با زبان هنر و جشنواره نمایشی منتقل مي‌شود تا اثرگذاري داشته باشد.
لزوم انتقال مفاهيم با زبان هنر به راكبان موتورسيكلت‌ و رانندگان خودرو
لزوم انتقال مفاهيم با زبان هنر به راكبان موتورسيكلت‌ و رانندگان خودرو
به گزارش قم نیوز مجید رفیعی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه کار مشترکی در شهر پیرامون موضوعات ترافیکی انجام می‌شود اظهار کرد: حوادث موتور سیکلت‌سواران یکی از دغدغه‌های اصلی است، زیرا قوانین را رعایت نمی‌کنند که در این زمینه باید فعالیت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: موتورسواران در شهر قم هر گونه بخواهند تردد می‌کنند. این امر سبب شده امنیت در خیابان‌ها زیر سؤال رفته بنابراین تصمیم گرفته شد با کمک راهنمایی و رانندگی و با زبان هنر و جشنواره نمایشی برخی از مفاهیم و مسائلی که باید یک نفر به عنوان راکب موتور و راننده خودرو بداند منتقل شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه از مبانی اسلامی برای فرهنگ‌سازی و انتقال آموزه‌ها استفاده شده است گفت: معتقدیم اگر می‌خواهیم شهر به صلاح نزدیک شود و به تدریج ثمرات کار را مشاهده کنیم باید هر کسی از خود شروع کند و جشنواره «شهر خوب، شهروند خوب» نیز به همین منظور از پنجم دی آغاز شده و تا پنجم بهمن امسال ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نوع ارائه این پیام‌ها در قالب نمایش‌های کوتاه خیابانی بوده که با استقبال مواجه شده البته بداخلاقی و کج خلقی وجود دارد ولی این افراد اندک شمار هستند و زحمات هنرمندان را به گونه‌ای دیگر جواب می‌دهند.

رفیعی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره مورد استقبال اکثریت قرار گرفته است گفت: این مباحث به جز با استمرار به نتیجه نمی‌رسد زمانی که یک موتور سوار و راننده‌ای با خودرو متحمل آسیب می‌شود خسارت عظیمی به فرد وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: در نظر است کار به سمتی برود تا پس از مدتی به شهری مطلوب‌تر در فضای رانندگی برسیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه آلودگی در شهرهای کلان به معضل تبدیل شده است گفت: ترویج و تبلیغ دوچرخه‌سواری می‌تواند در کاهش آلودگی مؤثر باشد و از این امر جلوگیری می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی در زمینه استفاده کلاه ایمنی از سوی موتورسیکلت‌سواران صورت گرفته و به این وسیله می‌توان از آسیب‌ها جلوگیری کرد.

رفیعی یادآور شد: تذکرات علما و مراجع کمک می‌کند که مردم بیشتر قوانین را رعایت کنند بنابراین چنین اقداماتی به پیوست‌های فرهنگی مانند بیانات مراجع نیاز دارد تا به موفقیت نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8abs.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما