چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 5852

قطار باربری از قم عبور نخواهد کرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل راه آهن کشور گفت: با ایجاد خط کمربندی هیچ قطار باربری از قم عبور نخواهد کرد.
قطار باربری از قم عبور نخواهد کرد
به گزارش قم نیوز، عبدالعلی صاحب محمدی قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح اداره کل راه آهن قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد بیان کرد: بعد از اینکه استان قم تشکیل شد همواره انتظار می‌رفت که راه آهن قم نیز مستقل شود.

وی گفت:‌ از آن جایی که قم شهری معنوی است و زائران زیادی به قم می آیند لازم است وضعیت این شهر ارتقا یابد و در نتیجه تشکیل راه آهن می تواند نقش به سزایی در بهبود وضعیت قم داشته باشد.

عبور روزانه حدود ۵۰ قطار مسافربری از قم
وی ادامه داد: راه آهن قم از ترافیک نسبتا بالایی برخوردار است و روزانه حدود ۵۰ قطار مسافربری و ۵۴ قطار باربری از آن عبور می کند.

آغاز عملیات اجرایی قطار پرسرعت اصفهان - قم
مدیر عامل راه آهن کشور بیان کرد: عملیات اجرایی قطار پرسرعت اصفهان - قم به عنوان نخستین قطار پرسرعت کشور آغاز شده است که نقش بسزایی در بخش ریلی دارد.

وی گفت: خط راه آهن قم به سمت فرودگاه امام خمینی(ره)‌ به عنوان خطی ویژه از پروژه های در دست اقدام است.

وی ادامه داد: خط کمر بندی قم نیز در حال ایجاد است تا با ایجاد این خط هیچ قطار باربری وارد قم نشود و تنها قطار مسافربری از شهر قم حرکت کند.

ایجاد مسیر راه آهن قم به قزوین
صاحب محمدی بیان کرد: پروژه دیگر که در حال انجام است پروژه مسیر قم به قزوین است که از قزوین به سمت رشت و آستارا حرکت می کند و از آنجا به کشور آذربایجان‏، سپس روسیه و در نهایت فنلاند متصل می شود که این مسیر به صورت ترانزیتی، صادراتی و وارداتی خواهد بود.

وی ادامه داد: استان قم حدود ۳۰۰ میلیون خط ریلی دارد که این خطوط اضافه نیز خواهد شد و در نتیجه استان قم از استان‌هایی است که بیشتری خطوط ریلی را دارد.

مدیر عامل راه آهن کشور بیان کرد: امسال سعی شده است که کیفیت بخشی به عنوان یک اصل قرار گیرد.

در نوروز بسته های فرهنگی در کوپه های قطار قرار داده شد
وی گفت:‌ در نوروز امسال برای نخستین بار بسته های فرهنگی در کوپه های قطار قرار داده شد، شبکه دیجیتال ایجاد شد، امکان دریافت اینترنت به صورت رایگان فراهم شد و همچنین در برخی از قطارها نیز تلویزیون قرارداده شد.

بهره برداری از ۱۳۰ هزار صندلی و تخت نو در سال جدید
وی ادامه داد: همچنین ۱۳۰ هزار صندلی و تخت جدید نیز مورد بهره برداری در سال جدید قرار گرفت.

صاحب محمدی گفت: شرکت های مسافربری خصوصی در حال رتبه بندی هستند که این امر در قیمت های آن ها تاثیر خواهد گذاشت و موجب ایجاد رقابت در میان آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۸ هزار کیلومتر خط در حال احداث است افزود: در سال ۹۰ حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر خط جدید ایجاد شده است که این امر نشان دهنده توسعه ریلی در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.sbsurhbw5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

روحانی
موفق باشید