سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 58547
منبع : خبرگزاری مهر
در حرم حضرت معصومه(س)؛

طرح المان شهید آیت‌الله سعیدی رونمایی شد

قم نيوز : طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی طی مراسمی با حضور اعضای ستاد نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد.
طرح المان شهید آیت‌الله سعیدی رونمایی شد
طرح المان شهید آیت‌الله سعیدی رونمایی شد
به گزارش قم نیوز تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم رونمایی از طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی که در سالن محراب حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه روز ۱۹ دی‌ماه مردم همیشه در صحنه قم با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند، عنوان کرد: ایشان هر ساله در این دیدار مباحث مهمی را مطرح می‌کنند که به صورت گسترده مورد انعکاس قرار می‌گیرد.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه مجاهدت‌های روحانیون و علما باید برای همگان یادآوری شود، اضافه کرد: نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم با برنامه‌های مختلف توانسته تا کنون به شیوه مطلوب در راستای تحقق این هدف گام بردارد.

وی از شهدا به عنوان چراغ راه نام برد و گفت: این افراد در امور مختلف زندگی خود نیز نسبت به خداوند متعال نگاهی متفاوت داشتند به همین علت توانستند به جایگاه رفیع شهادت برسند، این شهدا هستند که مردم را به سمت آموزه‌های دینی هدایت می‌کنند.

استفاده از نمادها و نشانه‌ها در تعالیم دینی ریشه دارد

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شهدای روحانی با فدا کردن جان‌های خود مردم را به سمت فرهنگ ایثار و شهادت هدایت کردند، عنوان کرد: استفاده از نمادها و نشانه‌ها در تعالیم دینی ریشه دارد همانطور که همیشه از مسجد به عنوان مکانی برای تجمع و عبادت خداوند متعال استفاده شده است.

وی با بیان اینکه حضرت حمزه(ع) نمادی از مقاومت، شجاعت و سلحشوری بودند، تصریح کرد: نمادهای دینی در نهضت امام خمینی(ره) قابل مشاهده است اما باید این نمادها را شناسایی کنیم و در راستای حفظ آنها کوشا باشیم تا بتوانیم پیام و آموزه‌های موردنظر را زنده نگه‌داریم.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه نمادها باید گویای معنای مشخص باشند، اظهار کرد: نمادها ظرفی هستند که با استفاده از آنها می‌توانیم مردم را با حقایق تاریخ آشنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی به عنوان یکی از شهدای انقلاب اسلامی همیشه در مقابل خواسته‌های مستکبران ایستادگی می‌کرد و در این مسیر نیز هیچ هراسی نداشت.

رسیدن به افق‌های اسلام نیازمند استمرار مسیر شهداست

شهردار قم نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرداری قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف مردم پیشگام است، عنوان کرد: همانطور که شهدا برای این انقلاب اسلامی جان‌های خود را تقدیم کردند ما نیز باید تلاش کنیم تا از هر آنچه در اختیار داریم برای تحقق اهداف نظام استفاده کنیم.

مرتضی سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری قم تاکنون در برنامه‌های مختلف نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم مشارکت مطلوبی داشته است، اضافه کرد: شهدا همانند ستارگان آسمان هستند که راه را برای مردم روشن می‌کنند تا مسیر هدایت را به آنها نشان دهند.

وی از شهدا به عنوان هدایت‌گر جامعه به سمت آموزه‌های دینی یاد کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی الگوبرداری از این افراد و استفاده از وصیتنامه‌های آن‌ها باید به صورت ویژه مورد عموم به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه توجه قرار گیرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه شخصیت‌هایی همانند شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی در میان شهدا به خوبی درخشیدند، عنوان کرد: هر چند هر کدام از شهدا جایگاهی متعالی دارند اما برخی از آنها دارای یک جایگاه خاص هستند.

وی با بیان اینکه اسامی برخی از شهدا تداعی‌کننده فرهنگ ایثار و شهادت است، مطرح کرد: جامعه اسلامی با الگوبرداری از شهدا به استقامت و سربلندی رسیده است و برای رسیدن به افق‌های مورد نظر اسلام باید همچنان مسیر شهدا استمرار یابد.

سقائیان‌نژاد از ساخت المان شهید آیت‌الله سعیدی در شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: امیدواریم با این المان بتوانیم در راستای معرفی این شخصیت مجاهد به جامعه گامی برداریم و همچنین رشادت‌های دوران دفاع مقدس را برای مردم یادآوری کنیم.

المان شهید آیت‌الله سعیدی تا پایان سال تکمیل می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری قم نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام دارد، عنوان کرد: نصب تصاویر و وصیت نامه‌های شهدا به همراه مشخصات آنها در نقاط مختلف شهر به ویژه در نزدیکی منازل خانواده‌های شهدا به خوبی گویای این موضوع است.

سید محمد موسوی‌منش با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی شهرداری قم طی ماه‌های اخیر به صورت ویژه برنامه طراحی المان شهید آیت‌الله سعیدی در دستور کار و برنامه‌ریزی قرار داده است، اضافه کرد: فراخوانی را اعلام کردیم تا بتوانیم از برترین آثار برای این المان استفاده کنیم و اکنون نیز با انجام بررسی‌های لازم طرح نهایی مورد تأیید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح نهایی اهمیت گویا بودن و انتقال مفاهیم مورد توجه قرار گرفته است به همین علت عملیات ساخت المان را آغاز کرده و آن را تا پایان سال جاری به پایان می‌رسانیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تأکید بر اینکه سازمان زیباسازی شهرداری قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ظرفیت‌های مختلف استفاده می‌کند، عنوان کرد: طی زمان برگزاری نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم از بسترهای مختلف تبلیغاتی بهره‌برداری لازم انجام شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciywaw.t1av52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما