پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب : 58605
منبع : خبرگزاری مهر
از سال ۹۳ تا کنون؛

یک میلیارد تومان یارانه تسهیلات گردشگری در قم پرداخت شد

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از پرداخت یک میلیارد تومان یارانه تسهیلات گردشگری از سال ۹۳ در استان قم خبر داد.
یک میلیارد تومان یارانه تسهیلات گردشگری در قم پرداخت شد
یک میلیارد تومان یارانه تسهیلات گردشگری در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز عیسی رضایی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سه تکلیف حمایت از صنایع دستی، حمایت از هتل‌سازی و حمایت از گردشگری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۹۴ در استان ۱۰۰ پروژه با دو هزار تخت به نتیجه رسیده گفت: ۲۲۶ میلیارد تومان با هزار و ۴۷۴ نفر اشتغال ثابت سرمایه‌گذاری در این سال‌ها صورت گرفته است.

آن‌طور که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم می‌گوید در سال ۹۵ در استان قم ۲۶ پروژه با ۲۵۰ اتاق به نتیجه رسیده است که ۱۲۴ میلیارد تومان هزینه و هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ثابت داشته است.

۵۰ پروژه نیمه تمام گردشگری در قم

وی با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت اظهار کرد: ۲۷ هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر، ۲۱ مجتمع گردشگری و دو منطقه نمونه گردشگری در حال احداث داریم که در مجموع ۵۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۳۸۸ میلیارد تومان، هفت هزار اشتغال ثابت و هشت هزار تخت اقامتی را شامل می‌شود.

به گفته رضایی به نتیجه رساندن این پروژه‌های نیمه کاره در عرصه گردشگری استان قم نیاز به ۸۷۸ میلیارد تومان تسهیلات دارد.

وی با اشاره به ایجاد ۱۱ هزار تخت اقامتی در استان قم در دوران دولت تدبیر و امید ابراز داشت: در این زمینه ۲۸ درصد رشد داشتیم و در چهار سال آینده هم هزار و ۱۴۵ تخت ایجاد می‌شود.

ساخت پنج هتل پنج ستاره در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به ساخت پنج هتل پنج ستاره در شهر قم گفت: دو هتل در حال ساخت با پیشرفت ۲۵ درصد است.

وی با اشاره به چهار مورد صدور مجوز بومگردی در سال گذشته خاطرنشان کرد: شهرک سینمایی نور، جهاد دانشگاهی در جنت آباد، کاروانسرای پاسنگان و چند خانه تاریخی در روستای دولت آباد از این جمله هستند.

رضایی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تا کنون یک میلیارد تومان یارانه تسهیلات گردشگری در استان قم پرداخت شده است گفت: در سال گذشته ۱۰ پروژه از محل صندوق توسعه ملی برای اخذ تسهیلات معرفی شدند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdk90k.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما