کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صعود پاس قم به ليگ برتر فوتسال

خبرگزاری فارس , 21 دی 1396 ساعت 15:30

تيم فوتسال پاس قم در فاصله يك هفته به پايان رقابت‌هاي ليگ دسته اول فوتسال، جواز صعود به ليگ برتر سال 1397 را به دست آورد.


به گزارش قم نیوز هشت تیم حاضر در مسابقات فصل 1396 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های قم در هفته سیزدهم این رقابت‌ها چهار بازی در سالن شهید حیدریان قم برگزار کردند که در پایان این تعداد بازی مجموعا 32 گل به ثمر رسید و دو تیم به لیگ برتر راه یافتند.

بدون شکل ناکام‌ترین تیم بازی‌های هفته سیزدهم تیم چرم وحید بود که با توقف در مصاف با تیم خادم‌الحسین تقریبا بخت صعود به لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های قم را از دست داد اما تیم‌های پاس و شهید رئیس کرمی از این فرصت استفاده کرده و با شکست حریفان خود به یک قدمی لیگ برتر رسیدند.

در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتسال قم تیم رده سومی چرم وحید برابر تیم چهارم جدول یعنی خادم الحسین با تساوی سه بر سه متوقف شد تا هر دو تیم به دو رقیب بالاتر یعنی پاس و شهید رئیس کرمی برای صعود به لیگ برتر کمک کنند و خودشان در همان‌ جایگاه‌های سوم و چهارم باقی بمانند.

 

* پاس باخت اما به لیگ برتر صعود کرد

تیم فوتسال پاس این هفته یکی از شکست‌ خورده‌های سیزدهمین هفته بازی‌های لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های قم بود، دیداری که پاس در مقابل انصار برگزار کرد و با نتیجه پنج بر چهار شکست خورد اما با توجه به سایر نتایج تیم پاس در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند و صعود خود را به مسابقات فصل آینده لیگ برتر قطعی کرد.

 

* جشنواره گل رئیس کرمی در جدال با آخرین تیم جدول

فوتسالیست‌های تیم شهید رئیس کرمی در مقابل تیم آخر جدول یعنی آپکوپارس جشنواره‌ای از گل به راه‌ انداختند و در دیداری که 12 گل داشت، با نتیجه 9 بر سه حریف خود را بردند تا تقریبا همراه با پاس مجوز صعود به لیگ برتر فوتسال قم در سال 1397 را به دست بیاورند مگر اینکه در هفته پایانی با نتیجه‌ای بیش از پنج گل به چرم وحید ببازند و‌ آنگاه فرصت صعود را تقدیم فوتسالیست‌های چرم وحید کنند.

 

* برتری پرگل مهدی‌یار و سقوط آپکو پارس

دیدار تیم‌های فوتسال میلاد نور و مهدی‌یار آخرین بازی هفته سیزدهم دیدارهای فصل 1396 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های قم بود که با برتری چهار بر یک به سود تیم مهدی‌یار تمام شد تا با نتایج این هفته صعود پاس و شهید رئیس کرمی به لیگ برتر و سقوط تیم آپکو پارس به لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های قم قطعی شود.

 

* قطعی شدن صعود پاس به لیگ برتر سال 97

با این شرایط صعود پاس‌به لیگ برتر فوتسال قم قطعی شد اما سرنوشت تیم دوم صعود کننده با برگزاری دیدار هفته پایانی بین تیم‌های رئیس کرمی و چرم وحید مشخص می‌شود، تیم فوتسال چرم وحید تنها در صورت پیروزی با اختلاف پنج گل یا بیشتر در جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتسال قم قرار خواهد گرفت.

در فاصله یک هفته به پایان بازی‌های فصل 1396 لیگ دسته اول فوتسال قم، تیم پاس با کسب 9 برد، سه باخت، یک تساوی، 58 گل زده، 36 گل خورده، تفاضل گل مثبت 22 و 28 امتیاز در صدر ایستاده و صعود خود را به لیگ برتر فوتسال قم قطعی کرده است.

 

* جدال رئیس کرمی با چرم وحید در هفته پایانی برای دومین مجوز صعود

تیم شهید رئیس کرمی نیز شرایطی مشابه تیم صدرنشین پاس دارد اما با 9 برد، سه باخت، یک تساوی، 53 گل‌ زده، 36 گل خورده، تفاضل گل مثبت 17 و 28 امتیاز در مکان دوم جای دارد و تیم چرم وحید که مقطعی در صدر جدول رده‌بندی بود با 25 امتیاز تقریبا امید خود را برای صعود به لیگ برتر از دست داد زیرا در صورت شکست پاس و شهید رئیس کرمی در هفته پایانی و پیروزی تیم چرم وحید، تفاضل گل این تیم در عدد مثبت هشت از دو حریف بالای جدولی پائین‌تر است.

 

* انصار گزینه دوم سقوط به دسته پائین‌تر

تیم خادم‌الحسین نیز با کسب 23 امتیاز در مکان چهارم جای دارد، میلاد نور با 16 امتیاز پنجم است، مهدی‌یار با 15 امتیاز در رده ششم جای دارد، انصار با 12 امتیاز در آستانه سقوط قرار گرفته و آپکو پارس به عنوان ضعیف‌ترین تیم این فصل بدون حتی یک امتیاز در آخرین جایگاه جدول به دسته دوم سال بعد سقوط کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 58639

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58639/صعود-پاس-قم-ليگ-برتر-فوتسال

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir