کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله علوی بروجردی:

اقتصاد منسجم نداریم

با مدیریت نادرست مشکلات افزایش یافته است

خبرگزاری فارس , 21 دی 1396 ساعت 22:01

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: کشور مشکل بانک، مواد اولیه و مدیریتی دارد؛ خیلی از مشکلات را می‌توان جمع و جور کرد ولی متأسفانه با مدیریت غیر درست، کاری کردند که مشکلات افزایش پیدا کند.


به گزارش قم نیوز آیت الله محمدجواد علوی بروجردی در دیدار مدیرعامل سایپا اظهار کرد: امروز اقتصاد کشور سالم نیست و این مشکلات به خاطر ندانم کاری پیش آمده است، حتی سودهایی که بانک‌ها می‌گیرند نیز خود مشکل در کشور ایجاد کرده است.

این استاد حوزه اظهار کرد: امروز در دنیا بالای یک و نیم درصد جریمه وجود ندارد اما کارخانه‌های ما ۶۰ درصد سود می‌دهند.

آیت الله علوی بروجردی گفت: در دنیا این طور نیست که سرمایه گذار پول داشته باشد، این بانک‌ها بودند که حمایت کرده و پول کارگر را می‌دادند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، شرکت سایپا جلوی چشم مردم است و به محض اینکه قیمت محصولات آن افزایش پیدا می‌کند، داد مردم بالا می‌رود اما از آن طرف فولاد و مانند آن چون جلوی چشم نیست، اگر افزایش پیدا کند کسی حرف نمی‌زند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر همه چیز داخلی باشد، بهتر می‌توان مشکلات موجود را رفع کرد، خاطرنشان کرد: مشکل دیگر این است که باید وسایل و دستگاها را به روز کرد ولی این کارها صورت نگرفته است.

آیت الله علوی بروجردی گفت: امروز مدل اقتصاد جهانی به این نحو است که قیمت‌ها پایین و کیفیت‌ها بالا می‌رود، اما در کشور ما با وجود امکانات کم، به دنبال رقابت با صنعت خودروسازی دنیا هستیم؛ ‌این مسئله تحقق پیدا نخواهد کرد چراکه صنعت ما مریض است و در اقتصاد مریض گرفتار شده است.

وی عنوان کرد: این صنعت ورشکسته است و ما فقط اعلام ورشکستگی را داریم به تاخیر می‌اندازیم و اعلام نمی‌کنیم و آن هم به دلیل حضور این همه کارگر در شرکت سایپا است.

این استاد حوزه تصریح کرد: باید کاری کرد قیمت‌ها سال به سال پایین بیاید و کیفیت بالا برود ولی در ایران این طوری نیست و دائم به بهانه‌های مختلف قیمت بالا و کیفیت پایین می‌آید.

آیت الله علوی بروجردی گفت: برای برون رفت از مشکل، نیاز به تیم مستقل اقتصاد داریم، اقتصاد منسجم، اتاق فکر و فکر خوب در اقتصاد از نیازهای ماست ولی امروز اقتصاد منسجم وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در اسلام تعیین نرخ نداریم؛ در اسلام اقتصاد باز داریم؛ تعیین نرخ مرتبط با بازار، عرضه و تقاضاست.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 58646

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58646/اقتصاد-منسجم-نداریم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir