کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهلمین سالروز قیام 19 دی

مادر «شهید نوجوان 19 دی» قم به فرزند شهیدش پیوست

خبرگزاری فارس , 21 دی 1396 ساعت 20:01

بانو شمسی بیرامی مادر بزرگوار شهید حیدر رضایی، شهید قیام 19 دی سال 56 قم، در چهلمین سالگرد شهادت فرزندش، به ملکوت اعلی پیوست.


به گزارش قم نیوز شمسی بیرامی مادر نوجوان شهید «حیدر رضایی» از شهدای قیام 19 دی سال 1356 قم،همزمان با چهلمین سالروز شهادت فرزندش، از دنیا رفت و به نوجوان شهید خویش پیوست.

مراسم تشییع این مادر ایثارگر، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده‌های معظم شهدا از مسجد باب الجنه قم به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار و پیکر وی در قطعه ایثارگران این گلزار به خاک سپرده شد.

خانواده شهید «رضایی» از منسوبین شهیدان حسن و حسین «حصیری» از شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس است.

شهید حیدر رضایی فرزند همت علی در اوایل اسفند سال ۱۳۴۴ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. حیدر نسبت به همسالان خود جثه‌ای ریز و کوچک داشت، اما همچنان که او را حیدر نامیده بودند، سخنان رجزگونه‌ای می گفت که وی را در بین بستگان و دوستان و همکلاسانش معروف کرده بود.

پس از انتشارات مطلب موهنی از سوی رژیم ستمشاهی در روزنامه اطلاعات 17 دی 56، دو روز بعد با گروهی از جوانان انقلابی در مجلسی که به همین مناسبت در دفتر آیت الله نوری همدانی برگزار شده بود، تجمع کرده و از آنجا به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کردند. حیدر در طول مسیر در چهارراه شهدا با سفاکان رژیم درگیر شده و مورد ضرب و شتم نیروهای رژیم قرار می گیرد و در حالی که 12 سال بیشتر نداشت، با اصابت گلوله به شهادت می‌رسد.

مزار این شهید بزرگوار، در آرامستان بهشت معصومه(س) قم قرار دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 58648

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58648/مادر-شهید-نوجوان-19-دی-قم-فرزند-شهیدش-پیوست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir