کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جامعه الزهرا(س) خبر داد؛

تحصیل بیش از ۱۲ هزار طلبه در جامعه الزهرا(س)

خبرگزاری مهر , 21 دی 1396 ساعت 21:30

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در جامعه الزهرا(س) تحصیل می‌کند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید محمود مدنی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ هزار طلبه از این مرکز فارغ التحصیل شده‌اند، ابراز داشت: در حال حاضر هم بیش از ۱۲ هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی در مقاطع مختلف، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در جامعه الزهرا(س) مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به تأسیس دانشکده هدی عنوان کرد: فعالیت‌های جامعه الزهرا(س) در سه بخش پژوهشی، تبلیغی و آموزشی است و سال گذشته هم ۱۰ کرسی علمی ترویجی را برگزار کرده است و برگزاری کرسی‌های علمی تخصصی دیگر هم در برنامه قرار دارد.

 مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان این که این مرکز بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان است، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای تشکیل مکان آموزشی ویژه بانوان صورت گرفت و پس از آن به دستور امام راحل و با انتخاب هیئت امنا، جامعه الزهرا(س) تأسیس شد.

وی به فعالیت‌های بخش بین الملل جامعه الزهرا(س) هم اشاره کرد و گفت: امسال از کلیه قاره‌ها به غیر از قاره استرالیا طلبه در این مرز حضور داشت و در حال حاضر ۳۰۰ طلبه غیر ایرانی در این مرکز تحصیل می‌کنند.

اعزام ۹۰۰ طلبه خواهر برای تبلیغ در ماه محرم

حجت الاسلام مدنی با اشاره به آموزش طلاب بیان کرد: ماه محرم امسال حدود ۹۰۰ طلبه خواهر به منظور تبلیغ به مناطق مختلف اعزام شده‌اند و در این بین از طلاب بین المللی هم استفاده شد.

مدیر جامعه الزهرا(س) در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۸ هزار نفر برای تحصیل در جامعه الزهرا(س) ثبت نام کردند بیان داشت: این تعداد ثبت‌نام نشان می‌دهد که مردم برای حضور در این مرکز و تحصیل در امور دینی و حوزوی مشتاق هستند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 58655

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58655/تحصیل-بیش-۱۲-هزار-طلبه-جامعه-الزهرا-س

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir