کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‎الاسلام والمسلمین ملکی:

وضعیت حجاب در جامعه مناسب نیست

مانوس بودن برخی با سگ، عذاب الهی است

خبرگزاری حوزه نیوز , 21 دی 1396 ساعت 19:30

معاونت تهذیب حوزه های علمیه با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: یکی از مهمترین معارف قرآنی، معارف مرتبط به حفظ حجاب است ولی متاسفانه هنوز بسیاری از زنان جامعه ما هم نمی دانند که حجاب یک معرفت قرآنی است.


به گزارش قم نیوز حجت‎الاسلام والمسلمین ملکی امروز در نشست طرح قرآنی سبک اقوم در مدرسه امام کاظم(ع) گفت: معاونت تهذیب به دنبال توسعه روحی قرآنی در حوزه های علمیه است.

وی افزود: مدیران، اساتید و مبلغان و مروجان قرآنی در مدارس علمیه، معارف قرآن را نهادینه کنند؛ همچنین باید مروج سبک زندگی قرآنی باشیم؛ منابع بسیاری در این زمینه وجود دارد.

معاون تهذیب حوزه با ذکر این مطلب که با تحقیقات میدانی در حال انجام ثابت شده است که طلابی که با قرآن مانوس‎تر هستند معنوی تر هستند گفت: همچنین در این تحقیق مشخص شده است که مجموعه های قرآنی نیز معنوی تر هستند.

وی عنوان کرد: خروجی های تفسیر ما باید مروجان قرآن و تفسیر قرآن برای مدارس و طلاب باشند و پس از انجام اولین کار و ماموریت خود که کار برای طلاب است به سمت جامعه بروند.

معاونت تهذیب حوزه های علمیه با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: یکی از مهمترین معارف قرآنی، معارف مرتبط به حفظ حجاب است ولی متاسفانه هنوز بسیاری از زنان جامعه ما هم نمی دانند که حجاب یک معرفت قرآنی است.

وی اظهارکرد: چرا باید کاری کنیم که برخی از حجاج ایرانی خانم در مدینه با حجاب خود باعث ایجاد مشکلاتی شدند و این مساله اصلا برای ما زیبنده نیست؛ وقتی آیات حجاب را برای یکی از این خانم ها قرائت کردم آنها با گریه بیان می کردند که ما خبر نداشتیم که حجاب یک امر قرآنی است و سپس به حجاب ملتزم شدند.

وی گفت: امام علی(ع) بیان می فرمایند،‌ وقتی آیه 54 و 55 الذاریات نازل شد همه مطمئن بودند که عذاب الهی بر کافران نازل خواهد شد؛ پس از نزول آیه بعد مشخص شد که عذابی نازل نخواهد شد.

وی عنوان کرد: حال باید نگریست که چه ارتباطی بین این دو آیه وجود دارد؛ برداشت ما از فرمایش امام (ع)آن است که کسانی که به قرآن که ذکر است، عمل نکنند، مشمول عذاب خواهند شد؛ جامعه‎ای که به قرآن پشت کند، عذاب بر آنها نازل می شود؛ چه عذابی از این بدتر که بعضی از دختران جامعه با سگ مانوس هستند؛ کار به جایی رسیده است که برخی از ما می پرسند که آیا واقعا شراب حرام است یا از خودتان بیان می‎کنید؟!.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 58659

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58659/وضعیت-حجاب-جامعه-مناسب-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir