کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسینی کاشانی:

نماز، نماد ارزشمند سبک زندگی دینی و اسلامی است

خانواده رکن اصلی تربیت دینی فرزندان است

خبرگزاری حوزه نیوز , 22 دی 1396 ساعت 7:00

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یکی از نمادهای ارزشمندی که در سبک زندگی ما مسلمانان وجود دارد نماز است که اعتقاد و باور به آن کمک می کند تا ما از خیلی کارهای نادرست دوری کنیم .


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی امروز در همایش نماز و خانواده با اشاره به اهمیت نماز و آثار تربیتی آن درخانواده گفت: نماز یک نماد و نشانه است که در سبک زندگی ما برگرفته از فرهنگ دینی و اسلامی ماست که با حرکت و رفتار ما خودش را نشان می دهد .

وی افزود: یکی از نمادهای ارزشمندی که در سبک زندگی ما مسلمانان وجود دارد نماز است و باور داریم که اعتقاد به نماز و خواندن آن کمک می کند تا ما از خیلی کارهای ناشایست دوری کنیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: این که عنوان می شود نماز ستون دین است واقعا چنین است چرا که توجه به نماز و خواندن آن به عنوان یکی از مهمترین ملاکهای رفتاری در سبک زندگی بیشترین تاثیر را در خانواده و رفتار تربیتی ما دارد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: خانواده اصلی ترین نهاد برای تربیت فرزند و آموزش مسائل دینی و معرفتی است و آنچه به فرزندانشان نشان می دهند همواره در صدر آموزش های یک نفر است چرا که اگر نماز را ابتدا از مجموعه خانواده شروع و سپس توسط اولیا و مربیان به فرزندان آموزش دهیم بهترین تاثیر را خواهد داشت .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت:  پدر و مادری که در خانواده نسبت به نماز بی اهمیت هستند نمی توانند از فرزند خود توقع داشته باشند که به نماز اهمیت داده و به آن پایبند باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان ساخت: ما اگر بخواهیم فرزندانمان به نماز اهمیت بدهند در درجه اول باید از خودمان شروع کنیم نماز را درست و زیبا بخوانیم تا آنها از ما یاد بگیرند .

حسینی کاشانی ابراز داشت: تاثیر نماز در خانواده بسیار مهم است و باعث آرامش روحی و روانی فرد می شود و خواندن آن در اول وقت نیز سبب رفع بسیاری از مشکلات ما در زمینه های مختلف تحصیل، کار، ازدواج و ...می شود.

وی عنوان کرد: خانواده ها باید به فرزندان خود بیاموزند که نماز را اول وقت با تفکر و تامل بخوانند تا نتایج مثبت آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امیدواریم برگزاری چنین جلساتی بتواند تاثیرات خوبی را در دورن خانواده و تربیت دینی فرزندان داشته باشد.

پایان پیام / 137


کد مطلب: 58661

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58661/نماز-نماد-ارزشمند-سبک-زندگی-دینی-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir