کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نویسنده رمان "شب‌های بی‌ستاره" :

تحولات دوران دفاع مقدس قم، سوژه های جذابی برای نویسندگان دارد

خبرگزاری حوزه نیوز , 22 دی 1396 ساعت 5:00

نویسنده رمان نوجوانانه "شب های بی ستاره" گفت: تحولات تاریخ معاصر قم به خصوص سال های دفاع مقدس و از جمله بمباران های این شهر مذهبی ، حاوی سوژه های جذابی برای نویسندگان و رمان نویسان است.


به گزارش قم نیوز مرضیه نفری نویسنده این رمان که نشست نقد و بررسی آن در سالن همایش اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: رمان "شب های بی ستاره" که به همت شهرستان ادب منتشر شده است روایتگر داستان دختر نوجوانی است به نام ستاره که به اقتضای سنش دارای روحیات خاص و شیطنت ها و مسایل نوجوانانه خود است اما جنگ مثل یک مهمان ناخوانده وارد زندگی اش شده و او را از شهرش دور می کند.

وی همچنین افزود: در این رمان تلاش کرده ام تا حد امکان که برای مخاطب نوجوان قابل هضم و درک باشد به بخشی از تاریخ شهر مقدس قم از جمله دوران بمباران ها بپردازم و برای این که بتوانم در شخصیت پردازی موفق باشم حدود 40 کتاب روانشناسی مربوط به نوجوانان را مطالعه کردم تا در تبیین بحران های این دوران و راهکارهای مقابله با آن برای مخاطب ،مباحث مفیدی در قالب یک داستان پرکشش ارایه کنم.

معصومه میرابوطالبی نیز به عنوان منتقد این رمان با اشاره به این که اتفاقات و نکات خوبی در این رمان نوجوانانه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در عین حال به نظر بنده شروع رمان چندان جذاب و گیرا نیست هر چند که شروع فصل دوم آن واقعاً خوب است و مخاطب را با خود همراه می کند.

وی افزود: با این وجود سوژه رمان خوب و ارزشمند است و این در حالی است که کارهای نوجوانانه کمی در این موضوعات کار می شود که واقعاً جای آن خالی است.

این نویسنده و منتقد ادبی بیان داشت: در مجموع نوع نثر و لحن نویسنده برای مخاطب نوجوان خوب است اما در برخی از قسمت های کتاب یک سری اطلاعات و مباحث مطرح شده که زاید به نظر می رسد و تا حدی هم باعث کندی و عدم جذابیت متن شده است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 58663

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58663/تحولات-دوران-دفاع-مقدس-قم-سوژه-های-جذابی-نویسندگان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir