کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ستاد مبارزه با مواد مخدر:

مردم باید به عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود کنند

خبرگزاری فارس , 22 دی 1396 ساعت 17:01

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ستاد مبارزه با مواد مخدر راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مردمی کردن پیشگیری از این آسیب‌ها دانست و تصریح کرد: آمارها در خصوص این آسیب‌ها نگران کننده است، اگر امروز به خودمان نیاییم، معلوم نیست که در آینده بتوانیم پاسخگوی خون شهدا باشیم.


به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام و المسلمین علی احدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به پدیده آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: یکی از چهار بحران بزرگ دنیا، آسیب‌های اجتماعی است و این آسیب‌ها روز به روز در کشور گسترش پیدا می‌کند، آمار طلاق به خصوص در پنج سال ابتدایی زندگی مشترک روز به روز بالاتر می‌رود.

وی ادامه داد: آمار اعتیاد به مواد مخدر در جامعه در حال رشد است و متاسفانه این آسیب اجتماعی در شهر قم هم وجود دارد، رهبر معظم انقلاب به صورت مستمر در جلسات با مسؤولان نسبت به گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هشدار می‌دهند.

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سالانه 300 هزار نفر به تعداد معتادین کشور اضافه می‌شود و هر روز شاهد مواد مخدرهای جدید در کشور هستیم.

احدی با اشاره به ضرورت مراقبت در خصوص آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: این آسیب‌ها بنیان خانواده و اجتماع را به هم می‌ریزد، باید آگاهی‌های خودمان را در خصوص آسیب‌های اجتماعی بالا ببریم و بدانیم که چگونه باید با دیگران برخورد کنیم تا افراد کمتری گرفتار آسیب‌های اجتماعی شوند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ابزارهای اطلاع رسانی در کشور زیاد است، اما مردم آگاهی کافی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی ندارند. مقابله با این آسیب‌ها باید مردمی شود، اگر مردم خودشان مقابله با آسیب‌های اجتماعی را عهده دار شوند ، می‌توانیم امیدوار بشویم که آسیب‌های اجتماعی در آینده کاهش پیدا کند.

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: باید تلاش کنیم علاوه بر اینکه خودمان را در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه کنیم، به دیگران آگاهی لازم را در این زمینه بدهیم.

احدی با اشاره به آسیب‌های اعتیاد اظهار کرد: یک معتاد علاوه بر اینکه خودش را نابود می‌کند، برای خانواده و بستگانش مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.

وی راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مردمی کردن پیشگیری از این آسیب‌ها دانست و تصریح کرد: آمارها در خصوص این آسیب‌ها نگران کننده است، اگر امروز به خودمان نیاییم، معلوم نیست که در آینده بتوانیم پاسخگوی خون شهدا باشیم.

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند، اما این تلاش‌ها کافی نیست و باید سایه شوم آسیب‌های اجتماعی با تلاش مسؤولان و مردم از سر جامعه برداشته شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 58674

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58674/مردم-باید-عرصه-پیشگیری-آسیب-های-اجتماعی-ورود-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir