کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

استفاده از ظرفیت مردمی راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس , 23 دی 1396 ساعت 16:45

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: باید به مردم اعتماد و جلوی آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت مردمی گرفته شود.


به گزارش قم نیوز محمد باقر الفت ظهر امروز در گردهمایی دیده بانان پیشگیری و طرح سامانه سجام که در دادگستری کل استان قم برگزار شد، با اشاره به فواید بیان نقد در جامعه اظهار کرد: ارتقای کارها و نظم بیشتر با نقد آگاهانه و منصفانه ممکن است.

وی ادامه داد: انتقال امر به معروف و نهی از منکر از فضای جامعه به فضای مجازی یکی از اقدامات خوب است که در دستور کار توسط قضائیه قرار دارد، مردم می‌توانند با استفاده از سامانه سجام مشکلات اجتماعی خودشان را به اطلاع قوه قضائیه برسانند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: به دنبال راه اندازی دیده بان در طرح سامانه سجام هستیم و در این طرح به درگیری با کسی نیازی نیست، در طرح سامانه سجام ارتباط، هماهنگی و برگزاری جلسات بین افراد در بستر فضای مجازی است.

الفت، امر به معروف و نهی از منکر را هدف طرح سامانه سجام دانست و تصریح کرد: مردم در این طرح گزارش‌های وقوع یک جرم را به محض وقوع در سامانه می‌نویسند و گزارش‌ها هم بلافاصله توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده می‌شود تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مردم برای پیشگیری از وقوع جرم، هدف طرح سامانه سجام است، اگر از این ظرفیت استفاده نشود، دوباره شاهد وقوع جرمی همچون اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در کشور خواهیم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: باید به مردم اعتماد و جلوی آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت مردمی گرفته شود، باید آموزش‌های لازم را به مردم ارائه بدهیم و با آن‌ها در ارتباط باشیم، مردم، نظام جمهوری اسلامی و کشور را دوست دارند.

الفت، طرح دیده بان را دارای سبقه جهانی دانست و تصریح کرد: این طرح پیش از این در کشور دانمارک اجرا شد و نتایج خوبی را به دنبال داشت، ما برای ایجاد کانال مطالبه گری به دنبال اجرای طرح دیده بان در کشور هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح سامانه سجام از دو بخش معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه و نیز دیده بان تشکیل شده است و گزارش‌های ارسالی به سامانه از این معاونت به دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده می‌شود تا شاهد انجام کارها با سرعت بیشتری باشیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 58718

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58718/استفاده-ظرفیت-مردمی-راهکار-پیشگیری-آسیب-های-اجتماعی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir