کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کل دادگستری استان قم مطرح کرد

ضرورت حرکت به سوی محله محوری برای افزایش امنیت شهرها

خبرگزاری فارس , 23 دی 1396 ساعت 17:01

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: محله محوری با دادن امکانات و حفظ سلایق یکی از راه‌ها برای از بین بردن نگرانی‌های امنیتی در شهرها است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی ظهر امروز در گردهمایی دیده بانان پیشگیری و طرح سامانه سجام که در دادگستری کل استان قم برگزار شد، با اشاره به سخت بودن کار قضایی اظهار کرد: این کار یک کار سخت است، به همین دلیل فاصله گرفتن یک فرد از کار قضایی و ورود او به کار پژوهشی خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: در سال 1976 افزایش جرایم در فرانسه برای مردم نگران کننده شده بود، شرایطی که اکنون در کشور ما نیز حاکم است، در آن زمان مسؤولین فرانسه به دنبال پیدا کردن راهکار برای کاهش جرایم و افزایش امنیت در این کشور بودند و در این راستا کمیته برون فیت توسط رئیس جمهور فرانسه تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: کمیته برون فیت، 50 کارشناس قوی به همراه پنج کارگروه داشت، این کمیته 65 جلسه کاری برگزار کرد و 105 توصیه برای حل مشکلات امنیتی فرانسه توسط کمیته برون فیت ارائه شد.

خلیلی با اشاره به راهکار مسؤولین فرانسه برای افزایش امنیت در این کشور اظهار کرد: یکی از توصیه‌های کمیته برون فیت برای افزایش امنیت در فرانسه، حرکت به سوی محله محوری بود تا مطالبه گری توسط مردم رخ بدهد، محیط بر اشخاص غلبه دارد.

وی ادامه داد: باید وظایف به افراد یک محله واگذار شود تا آن‌ها زیستگاه خودشان را براساس سلایقشان شکل بدهند، رفع نیازهای یک محله هم بر عهده شهرداری است.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: ایجاد محله محوری با دادن امکانات و حفظ سلایق یکی از راه‌ها برای از بین بردن نگرانی‌های امنیتی در شهرها است، پس از واگذاری وظایف به افراد یک محله، در صورت وجود احساس ناامنی در یک فرد، او این احساس را بیان می‌کند و مطالبه گری خواهد کرد.

خلیلی با اشاره به ضرورت مطالبه گری مردم در جامعه اظهار کرد: منحصر شدن خواسته‌ها، نتیجه ایجاد محدودیت‌ها است، راهکار رفع مشکلات امنیتی در جامعه، گسترش امور حسبیه و افزایش مطالبه گری مردم است.

وی ادامه داد: باید به مردم آگاهی بدهیم تا آن‌ها مطالبه گری در خصوص وضعیت محله خود داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب، راه اندازی سامانه سجام است، این سامانه نباید برای مطالبه گری از مردم باشد، بلکه باید با سامانه سجام به مردم آگاهی داده شود و آن‌ها مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 58719

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58719/ضرورت-حرکت-سوی-محله-محوری-افزایش-امنیت-شهرها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir