شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 58720
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوي مديريت حوزه‌های علميه:

500 درس تفسير در حوزه‌های علميه تدريس می‌شود

تمدن اسلامي بدون اسلامي شدن علوم انساني تحقق نمی‌یابد
قم نيوز : سخنگوي مديريت حوزه‌های علميه گفت: تمدن اسلامي و حکومت اسلامي بدون اسلامي شدن علوم انساني تحقق پيدا نمی‌کند و بسياري از کارکردهاي علوم انساني در نهادهاي دولتي ، شبه دولتي و حکومت است.
500 درس تفسير در حوزه‌های علميه تدريس می‌شود / تمدن اسلامي بدون اسلامي شدن علوم انساني تحقق نمی‌یابد
500 درس تفسير در حوزه‌های علميه تدريس می‌شود / تمدن اسلامي بدون اسلامي شدن علوم انساني تحقق نمی‌یابد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در ایجاد تمدن اسلامی و پاسخگویی به آن‌ها گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که علوم انسانی باید اسلامی شود.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما امروز فقط رسانه ملی را نداریم و رسانه ملی، رسانه اصلی نظام است، افزود: با وجود شبکه‌های اجتماعی هم اکنون هرفرد برای خود صاحب رسانه است.

وی تاکید کرد: مباحث فقه رسانه هم، فقه حکومتی است و هم برای جامعه یعنی احکام مکلفین است.فقه رسانه مربوط به نظام است، یعنی خروجی آن برای رسانه‌ها است.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در سه سال اخیر که بحث فقه رسانه را داریم، احساس می‌کنیم خیلی از مسائل است که باید تحقیق شود و پاسخ داده شود.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به  اینکه حوزه علمیه در همه مسائل نوپدیده ورود پیدا کرده است، افزود: هم اکنون کرسی‌های درس خارج  همچون فقه رسانه، فقه هنر و فقه خبر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارکردهای علوم انسانی در نهادهای دولتی، شبه دولتی و در حکومت است.

وی بابیان اینکه بطور مثال یکی از رشته‌های علوم انسانی اقتصاد است، افزود: اگر اقتصاد مبنی بر اقتصاد غربی، لیبرالی باشد این حکومت اسلامی نخواهد بود.

وی بابیان اینکه این کار آغاز شده است، اما با کندی روبرو است، گفت: دلیل این است که خیلی از افراد در دانشگاه و وزارت علوم این انگیزه و باور را ندارند که باید علوم انسانی، اسلامی شود.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور گفت: 500 درس تفسیر در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود که 210 کرسی آن تفسیر آزاد و برای طلبه‌های پایه بالاتر از هفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgzbs.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما