کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهردار قم:

ساماندهی آرامستان‌های متروک شهر قم نیازمند عزم استانی است

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 23 دی 1396 ساعت 18:01

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: ساماندهی آرامستان‌های متروک شهر نیازمند عزم استانی است.


به گزارش قم نیوز سیدامیر سامع در جلسه شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، با بیان اینکه تلاش داریم تا سازمان آرامستان‌ها براساس برنامه راهبردی حرکت داشته باشد که در این راستا برنامه‌هایی را اجرایی کردیم، اظهار کرد: در حوزه زیرساختی اقداماتی صورت گرفته و برنامه‌هایی نیز در حوزه فرهنگی را در دستور کار داریم.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: سعی داریم با توسعه اقدامات فرهنگی با توجه به وجود گلزار شهدای مدافع حرم توجه شهروندان به آرامستان بهشت معصومه(س) را افزایش دهیم و دفن اموات در سطح شهر را کاهش دهیم.
سامع تصریح کرد: این رویکرد را باید در بین شهروندان ایجاد کنیم که آرامستان بهشت معصومه(س) از نظر معنوی چیزی از دیگر آرامستان‌های شهر قم کم ندارد.
وی با بیان اینکه یکی از بحث‌هایی که در سازمان آرامستان‌ها در نظر دارم پشتیبانی خدمات فرهنگی رفاهی برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم است، گفت: در این زمینه تلاش داریم خدماتی که به نیروهای سازمان ارائه می‌کنیم به خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز ارائه کنیم.
وی با اشاره به وضعیت تعرفه‌های سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، اذعان کرد: در حوزه تعرفه‌ها که تعیین کننده درآمدها و خدمات است براساس سیاست‌های دولت که سعی داشته تورم انقباضی اعلام شود باید کاری کنیم که هزینه‌ها تأمین شود و در این راستا سیاست‌هایی را اعمال کرده‌ایم
سامع گفت: ردیف‌هایی که مربوط به خدمات عمومی است معمولاً کمترین افزایش و در حد تعرفه تورم عمومی بوده اما در حوزه خدمات اختصاصی افزایش بیشتری را اعمال کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در سازمان‌های دیگر شهرداری نیز همین سیاست را پی گرفته‌ایم، افزود: شهرداری آمادگی دارد که آرامستان‌های متروک شهر را بهسازی و ساماندهی کند اما این مساله نیازمند همراهی اداره کل اوقاف و مجموعه استان است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 58726

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58726/ساماندهی-آرامستان-های-متروک-شهر-قم-نیازمند-عزم-استانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir