کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه شورای سازمان آرامستان‌‌ها تاکید‌ شد؛

لزوم ساماندهی آرامستان‌های متروک داخل شهر قم

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 23 دی 1396 ساعت 19:30

در جلسه شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری قم که با حضور قائم‌مقام شهردار و فرماندار قم برگزار شد بر لزوم ساماندهی آرامستان‌های متروک داخل شهر با همکاری مدیران استان تاکید شد.


به گزارش قم نیوز جلسه شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با حضور قائم‌مقام شهردار، فرماندار قم، معاون خدمات شهری و امور اجتماعی، معاون حمل و نقل و ترافیک و دیگر مدیران و مسئولان شهری در سالن جلسات دفتر شهردار قم برگزار شد.
در این جلسه ضمن بررسی گزارش اقدامات صورت گرفته در سازمان آرامستان‌های شهرداری از ابتدای سال 96، بودجه پیشنهادی و وضعیت درآمدها و هزینه‌های این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در این جلسه بحث بهسازی و ساماندهی آرامستان‌های متروک داخل شهر قم که سال‌ها بلاتکلیف باقی مانده است مورد تاکید قرار گرفت.
عبدالحمید وکیلی مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با بیان اینکه سند راهبردی برای سال 97 را تدوین شده، با اشاره به عملکرد بخش‌های مختلف سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در سال 96 گفت: مجموعه فنی سازمان در سال 96 پروژه‌های مختلفی را اجرایی کرده است که یکی از آن‌ها اجرای سردرب ورودی از سمت اتوبان قم تهران بوده که در سال جاری آغاز و با اعتبار حدود 3 میلیارد تکمیل شده است.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز گفت: شهرداری آمادگی دارد که آرامستان‌های متروک شهر را بهسازی و ساماندهی کند اما این مساله نیازمند همراهی اداره کل اوقاف و مجموعه استان است.
ابراهیم معتمدی قائم‌مقام شهردار هم با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تعیین تکلیف وضعیت آرامستان‌ وادی‌السلام، گفت: جلسه‌ای با اداره کل اوقاف برگزار شد تا بتوانیم نگهداری این آرامستان را در اختیار بگیریم تا شرایط بهسازی و ساماندهی آن‌ها فراهم شود.
رضا سیار فرماندار قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه قانون اوقاف متکی بر شرع و احکام است، گفت: این مجموعه به همین دلیل به این راحتی نمی‌تواند زیر بار قوانین شهری برود و باید جوانب مختلف امر را ببیند.
وی افزود: مساله اوقاف و آرامستان‌های شهری ریشه در اعتقادات عمومی جامعه دارد و باید شرایطی ایجاد شود که جلوگیری از دفن اموات در محلات شهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 58728

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58728/لزوم-ساماندهی-آرامستان-های-متروک-داخل-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir