کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم مطرح کرد

امکان همکاری مردم با قوه قضائیه از طریق سامانه سجام

خبرگزاری فارس , 23 دی 1396 ساعت 17:30

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: مردم می‌توانند با ورود به سامانه سجام در آن ثبت نام و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین مجید یزدی ظهر امروز در گردهمایی دیده بانان پیشگیری و طرح سامانه سجام که در دادگستری کل استان قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های سامانه سجام اظهار کرد: این سامانه، سامانه جامع اطلاعات مردمی است و براساس اصول، سه، هشت، 156 و 158 قانون اساسی آغاز به کار کرد.  

وی ادامه داد: یک سری رسالت‌های دینی بر عهده مردم است و آن‌ها براساس این رسالت‌ها می‌توانند از طریق سامانه سجام، در پیشگیری از وقوع جرم نقش تعیین کننده ای را در جامعه ایفا کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم رسالت مهمی را بر عهده دارد و آن رسالت برقراری ارتباط بین مردم، مدیران و دستگاه قضایی از طریق سامانه سجام است.

یزدی با اشاره به روال فعالیت سامانه سجام اظهار کرد: دیده بانان اصلی این سامانه مردم هستند که با ورود به سامانه گزارش خود از وقوع یک جرم را ثبت می‌کنند و در ادامه این گزارش توسط مسؤولین دادگستری رسیدگی و برای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه برای آگاهی بخشیدن به مردم و تشویق آن‌ها به ثبت نام در سامانه سجام از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع رسانی کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با ورود به سامانه سجام در آن ثبت نام و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.

سید علی ‌اصغر رفاهی مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه در ادامه این گردهمایی، مساله آسیب‌های اجتماعی را یک آسیب جدی برای کشور دانست و تصریح کرد: اگر سامانه سجام عملیاتی شود، می‌توان جلوی آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

وی افزود: تاکنون هزار و 600 نفر در سامانه سجام ثبت کردند که به آن‌ها آموزش‌های لازم ارائه می‌شود، برای موفقیت سامانه سجام باید آن را به مناطق روستایی کشور هم گسترش داد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 58731

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58731/امکان-همکاری-مردم-قوه-قضائیه-طریق-سامانه-سجام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir