يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : 58746
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها خبر داد

تولید نرم‌افزار زیارت مجازی گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س)

قم نيوز : مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: نخستین پروژه زیارت مجازی مزار شهدای مدافع حرم در سازمان آرامستان‌ها به زودی اجرایی و در قالب اندروید و وب قابل دسترسی خواهد بود.
تولید نرم‌افزار زیارت مجازی گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز عبدالحمید وکیلی در جلسه شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به هماهنگی به عمل آمده برای جلوگیری از دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر قم، اظهار کرد: جلسات زیادی با مدیران استان برگزار شده و امور اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی را نیز با استفاده از رسانه‌ها پیگیری کردیم که بازخورد خوبی نیز در سطح استان داشته ایم
وی با بیان اینکه سند راهبردی برای سال 97 تدوین شده است به عملکرد بخش‌های مختلف سازمان آرامستان‌های در سال جاری گفت: مجموعه فنی سازمان در سال 96 پروژه‌های مختلفی را اجرایی کرده است که یکی از آن‌ها اجرای سردرب ورودی از سمت اتوبان قم تهران بوده که در همین سال آغاز و با اعتبار حدود 3 میلیارد تکمیل شده است.
وکیلی با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی اجرا شده در آرامستان بهشت معصومه(س)، گفت: اجرای پروژه جدول‌گذاری به طول 5 هزار و 500 متر در خیابان سردرب ورودی و کمربندی شمالی و...، اجرای 25 هزار مترمربع آسفالت در معابر آرامستان بهشت معصومه(س)، اجرای عملیات زیرسازی با 68 درصد پیشرفت، احداث 4 هزار عدد قبر دو طبقه عمومی با 96 درصد پیشرفت، احداث قطعه خانوادگی روباز دو طبقه 4 نفره و 6 نفره شامل 25 قطعه، ساخت قبر در قطعه 30 ممتاز با 40 درصد پیشرفت و اجرای 12 هزار مترمربع سنگفرش و اجرای شفته‌ریزی 4 هزار مترمربع با 89 درصد پیشرفت از جمله اقدامات صورت گرفته در سال 95 بوده است.
وی اجرای مبلمان شهری و تابلوهای اطلاع‌رسانی، ساخت 63 نیمکت سنگی و نصب در محوطه، آبخوری و...، گسترش و ترمیم شبکه برق‌رسانی و روشنایی، بهره‌برداری از تصفیه خانه آرامستان‌ بهشت معصومه(س) را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به عملکرد واحد پذیرش متوفیان سازمان، گفت: در سال 95 از هر هزار نفر جمعیت شهر قم سه فوتی داشته‌ایم و در 9 ماهه ابتدای امسال، 47 شهید مدافع حرم در گلزار شهدای بهشت معصومه(س) تشییع و تدفین شده‌اند.
وکیلی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری ،بیش از هفت میلیارد ریال هزینه برای بیش از 300 نفر خانواده شهدای مدافع حرم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نخستین پروژه زیارت مجازی مزار شهدای مدافع حرم در سازمان آرامستان‌ها به زودی اجرایی خواهد شد در قالب اندروید و وب قابل دسترسی خواهد بود.
وی با بیان اینکه بحث سه بعدی‌سازی سازمان آرامستان‌های بهشت معصومه(س) در فاز نخست صورت گرفته است، افزود: اگر این فعالیت از طریق برون سپاری انجام می شد،  بیش از 200 میلیون تومان هزینه در بر داشت.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjmaei.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما