يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 58785
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

الازهر هم از ترامپ شاکی شد

قم نيوز : الازهر مصر با صدور بیانیه ای اظهارات ترامپ را که گفته بود کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین کلاهبردار هستند؛ محکوم کرد و این سخنان را نژادپرستانه و بر خلاف ارزش های همزیستی مشترک و احترام به دیگران دانست.
الازهر هم از ترامپ شاکی شد
الازهر هم از ترامپ شاکی شد
به گزارش قم نيوز الازهر مصر با صدور بیانیه ای اظهارات ترامپ را که گفته بود کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین کلاهبردار هستند؛ محکوم کرد و این سخنان را نژادپرستانه و بر خلاف ارزش های همزیستی مشترک و احترام به دیگران دانست به ویژه در این روزها که اظهارات و رویکرد متعصبانه و نژادپرستانه در اسلام هراسانه و تروریستی رواج بیشتری یافته و از این رو این سخنان ترامپ موجب تضییع حقوق ملت ها می‌شود که به سیاست آمریکا تبدیل شده است.

الازهر تاکید کرد: بیان چنین سخنان کینه توزانه ای از سوی رئیس جمهور یک کشور متمدن شایسته نیست و با ادعاهای آمریکا در مورد پیشتاز بودن در زمینه پذیرش مهاجران منافات دارد.

در این بیانیه آمده است: درد و رنج ملت های محروم و بیچاره به هیچ وجه نباید عاملی برای اهانت به آنها باشد بلکه باید انگیزه ای برای کمک و یاری آنها باشد، زیرا تمامی ارزش های انسانی و ادیان آسمانی ما را به گفت‌وگو و همزیستی مشترک دعوت می‌کند و الازهر نیز همواره تلاش کرده است در این زمینه گام بردارد و این ارزش ها را میان شرق و غرب تقویت کند و همواره با گفتمان خشونت و تعصب مقابله کرده است.

الازهر در پایان از مسئولان آمریکا خواست به خاطر این اشتباه فاحش و اهانت آشکار به ملت های رنج دیده و گرفتار جنگ های تحمیل شده توسط غرب، از آنها عذرخواهی کنند و علاوه بر این از تصمیم ظالمانه خود در مورد قدس و ملت فلسطین نیز منصرف شوند.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdccpmqp.2bq448laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما