سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 58851
منبع : خبرگزاری فارس
13 بهمن امسال

دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم با عنوان «مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله» از برگزاري دومین دوره این یادواره در روز 13 بهمن ماه با سخنراني امير پوردستان خبر داد.
دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار مي‌شود
دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز رستمعلی رفیعی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در دفتر خبرگزاری فارس استان قم برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان به سرکردگی آمریکا نیروهای اجاره‌ای یا صاحبان جنگ نیابتی را در منطقه به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها تجهیز کردند گفت: دشمنان دو جنگ در عراق و سوریه راه‌اندازی کردند که توانستیم با وحدت مدنظر امام و رهبری که برادران شیعه و سنی نمونه بارز تحقق این هدف والا بودند دشمن را از منطقه دور کنیم.

وی عنوان کرد: با عملیات غرورآفرین بوکمال آخرین پایگاه عملیاتی و فرماندهی داعش در منطقه سرنگون شد و اکنون با اطلاع اعلام می‌کنیم که داعش در هیچ نقطه‌ای در سوریه پایگاه نظامی، فرماندهی و تجمع ندارد.

وی با بیان اینکه این دستاورد بزرگ در پیام سرلشکر حاج قاسم سلیمانی وجود داشت گفت: در جواب این پیام فرماندهی کل قوا آیت‌الله خامنه‌ای به فرمانده رشیدش فرمودند که کار بزرگی کردید. شهدای مدافع حرم به بشریت خدمت کردند و بشریت مدیون شهدای مدافع است زیرا تروریسم بین‌المللی را از بین بردند.

رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم «مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله» از برگزاری دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم خبر داد و افزود: این یادواره 13 بهمن امسال همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع امام خمینی برگزار می‌شود و امیرپوردستان سخنران ویژه این مراسم است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ویژگی نخست یادواره شهدا این است که از دل مردم برخاسته به همین منظور کسانی که دلداده به شهیدان و انقلاب هستند در این مراسم دعوت شدند.

رفیعی با بیان اینکه این یادواره همه شهدای مدافع حرم را در برمی گیرد گفت: این یادواره شهدای مدافع حرم گرامیداشت شهدای لشکرهای فاطمیون(شهدای افغانستانی)، زینبیون(شهدای پاکستانی)، حیدریون(شهدای عراقی) و شهدای ایرانی را در برمی‌گیرد.

وی عنوان کرد:‌ جنگ شادی کودکان عقیله از 28 دی امسال برگزار می‌شود که کودکان چهار تا 12 سال به صورت مجزا در گروه‌های دختران و پسران در این مراسم شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم «مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله» یادآور شد: شب خاطره 28 دی از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود و تعدادی از کسانی که در عملیات ها شرکت داشتند در این برنامه به بیان خاطره می‌پردازند و همچنین نویسندگانی دعوت شدند که خاطرات آنها را به رشته تحریر درآورند.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقه عکاسی در سطح شهر از 28 دی تا 12 بهمن از دیگر برنامه‌های این یادواره است.  

رفیعی تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم با حضور مسؤولان و فرماندهان، برگزاری مسابقات ورزشی والیبال، تیراندازی، کوهنوردی و فوتسال را از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای مدافع حرم ذکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش مدافعان حیا و جشن میلاد حضرت زینب(س) گفت:‌ این برنامه در سوم بهمن امسال از ساعت 14 تا 17 با حضور همسران شهدا و مدافعان حرم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم «مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله» خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس در نگارخانه اشراق از چهارم تا هفتم بهمن امسال برگزار می‌شود و از صاحبان عکس‌های برتر تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم 9 بهمن امسال برگزار می‌شود.

رفیعی عنوان کرد: نمایشگاه کوچه‌های بی‌نشان جنب گلزار شهدا از ابتدای فاطمیه اول به مدت 20 روز برپا می‌شود که موضوعات متفاوت از ایام شهادت حضرت زهرا(س)، انقلاب و فتنه شهدای مدافع حرم در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده گفت:‌ شب شعر با حضور پنج نفر از شاعران انقلابی در بهشت معصومه در مزار شهدای فاطمیون و زینبیون برگزار می‌شود و برگزاری یادواره‌هایی در مدارس نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم «مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله» با اشاره به برگزاری تریبون آزاد دانشجویی گفت: این تریبون آزاد در پردیس فارابی، دانشگاه قم و دانشگاه آزاد از 29 دی تا 10 بهمن امسال برگزار می‌شود که طی آن همه سؤالات ثبت و از استادان دعوت می‌شود تا به سؤالات پاسخ دهند.

وی یادآور شد: تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب و مدافعان حرم در میدان آستانه، گلزار شهدای علی بن جعفر و گلزار شهدای بهشت معصومه از اول بهمن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgq79n.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما