سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 58853
منبع : خبرگزاری فارس
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

حمایت وزارت ارشاد از 2 هزار موسسه قرآنی

قم نيوز : معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود دو هزار موسسه قرآنی مردمی در کشور وجود دارد که از این موسسات حمایت می‌کنیم.
حمایت وزارت ارشاد از 2 هزار موسسه قرآنی
حمایت وزارت ارشاد از 2 هزار موسسه قرآنی
به گزارش قم نیوز عبدالهادی فقهی زاده ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به علاقه خود به این مرجع تقلید اظهار کرد: من در دوره دبیرستان سه بار کتاب فروغ ابدیت را مطالعه کردم و کتاب‌های آیت‌الله سبحانی چراغ  راه هدایت شیفتگان به قرآن و عترت است.

وی ادامه داد: کتاب 14 جلدی منشور جاوید باید خلاصه شود و این کتاب پس از خلاصه می‌تواند به زبان‌های دیگر ترجمه شود، کتاب منشور جاوید یک تفسیر موضوعی متقن است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حدود دو هزار موسسه قرآنی مردمی در کشور وجود دارد که از این موسسات حمایت می‌کنیم افزود: در این معاونت قرار است یک مسابقه ملی در حوزه حفظ و مفاهیم قرآن و نیز آموزه‌های عترت برگزار شود.

فقهی زاده با اشاره به ترجمه‌های قرآن کریم اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 80 ترجمه قرآن کریم منتشر شد و این ترجمه‌ها در معاونت قرآن و عترت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی گوناگونی را در زمینه روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن کریم و نیز نهج البلاغه برگزار می‌کنیم، همچنین ارائه آموزش به مربیان قرآنی نیز جزو ماموریت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی برای تصحیح خط عثمان طه در ایران در حال انجام است و باید به دنبال ترویج نگارش قرآن با خط خوشنویسان ایرانی باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipvaw.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما