سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 58861
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
آیت الله حسینی بوشهری خواستار شد؛

ضرورت هم‌افزایی و تشکیل هیئت اندیشه‌ ورز در مراکز فرهنگی قم

قم نيوز : نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت هم‌افزایی و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در مراکز فرهنگی قم تاکید کرد.
ضرورت هم‌افزایی و تشکیل هیئت اندیشه‌ ورز در مراکز فرهنگی قم
ضرورت هم‌افزایی و تشکیل هیئت اندیشه‌ ورز در مراکز فرهنگی قم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار مجریان جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب" که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: نام مجموعه فرهنگی، نام جذاب و دلنشینی است، چون بخش عمده رویکرد انقلاب ما رویکردی فرهنگی بوده است.
وی افزود: از ابتدا معتقد بودیم که اگر فرهنگ ما سامان گیرد، سیاست و اقتصاد ما نیز سامان پیدا می‌کند، متأسفانه کارهای فرهنگی فراوانی در سطح کلی و کلان کشور در حال انجام است و در استان‌ها و شهرهای مختلف نیز مجموعه‌های مختلفی مأموریت فرهنگی دارند، اما مشکلی که وجود داشته، عدم هم‌افزایی در این مسئولیت‌ها است.
وی با انتقاد از اینکه هر کسی چارچوب وظایف خود را می‌بیند و مکمل و پشتیبان هم نیستند، بر شناسایی آسیب‌ها و پر کردن خلأها تأکید کرد و گفت: در مجموع کارهای فرهنگی خوبی انجام شده است، اما ای کاش می‌شد که این مجموعه‌های فرهنگی، یک هیئت اندیشه‌ورز مشترک داشتند و هر کدام تقسیم کار می‌کردند.
وی ضمن مهم دانستن شناسایی اولویت‌های فرهنگی، ادامه داد: تخصص و کارایی هر مجموعه در هر زمینه‌ای بیشتر است، باید در همان زمینه ورود و فعالیت کند، هزینه‌های زیادی برای اقدامات فرهنگی می‌شود و باید نتایج بهتری را شاهد باشیم.
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: شهرداری قم فعالیت‌های خوبی انجام داده و به‌ویژه پس از دیدار مردم انقلابی قم در 19دی با رهبر معظم انقلاب، در زمینه منتشر کردن بیانات ایشان در قالب بنر در سطح شهر، فعالیت خوبی را شاهد هستیم.
ایشان در بخش دیگر سخنان خود افزود: از تجربیات کلان شهرهای دیگر نیز بهره‌گیری کنید و هم‌افزایی در بهبود کار داشته باشید، اگر روی آحاد جامعه کار کنیم نتایج خیلی بهتر خواهد بود، جشنواره نمایشی شما هم اقدام چهره به چهره برای به سامان رساندن فرهنگ عمومی است که مجموعه قشر رانندگان وسایل نقلیه مختلف را شامل می‌شود، نکته دیگر این است که این نمایش باید با آداب و رفتار به‌خصوص خود باشد.
وی گفت: تمامی اقدامات باید مطالعه شده باشد تا ناخواسته نتیجه عکس نداشته باشد، بخش عمده وقت خود را صرف برنامه‌ریزی درست کرده و آن را چکش کاری کنید، اجازه دهید بی‌رحمانه اقدامات شما را نقد کنند و با شور، شعور، عقل و منتطق وارد کار شوید تا کار شما از پختگی لازم برخوردار باشد.
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: ادغام و استحکام برنامه ریزی‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهید، در بخش دیگر مردم را با ادبیات مختلفی که آرام‌بخش باشد، آشنا کنید که در این شرایط، مردم به‌سراغ شما می‌آیند، در واقع باید عطشی در دل مردم ایجاد کنید که اگر مشکلی در محله و شهر پیدا کردند، نسخه‌ای که شما ارائه داده‌اید برای حل مشکلات خود بپیچند، همچنین باید خیرخواهی خود را در تمامی تعبیرات به جامعه منتقل کنید.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در پایان تصریح کرد: قم باید در زمینه فرهنگی الگو باشد، امیدواریم با همت بالای شما و استفاده از تجربه خوب افراد موفق، قم به یک کانون موفق برای الگوگیری تبدیل شود، ویژگی قم این است که از بیش از صد ملیت در آن حضور دارند و فعل و انفعالات ما را به عنوان الگو در کشورهای خود پیاده‌سازی می‌کنند، پس فقط مردم ایران نیستند که الگو می‌گیرند بلکه این الگوگیری بین‌المللی است و امیدواریم بعد عملی شما بیش از بعد تبلیغی باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchz6nm.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما