چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 58889
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز:

سموم کم خطرتر و بیولوژیک جایگزین سموم شیمیایی می‌شوند

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: واحد گیاه پزشکی سازمان باید تحقیقات خود را برای جایگزین کردن سموم کم خطرتر و بیولوژیک به جای سموم مصرفی انجام دهد.
سموم کم خطرتر و بیولوژیک جایگزین سموم شیمیایی می‌شوند
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به آفات درختان نارون در شهر قم و اقداماتی که برای حفظ آنها صورت گرفته است، اظهار کرد: نارون‌ها جزء درختان قدیمی قم و کاملاً مقاوم هستند اما یکسری آفات و بیماری‌هایی دارند که باید با آن‌ها مبارزه شود زیرا در غیر این صورت از سیکل طبیعی خود خارج می‌شود و از بین می‌روند.
وی با بیان اینکه یک نوبت عملیات مبارزه علیه آفات مکنده و برگخوار بصورت سمپاشی عمومی در فصل بهار برای آفات درختان نارون انجام شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری با اطلاعات کامل تری در این زمینه عمل شد و بیشتر مناطق به صورت همزمان پوشش داده شد که آفات از یک منطقه به منطقه دیگر سرایت نکند و در این مورد نتایج موفق آمیزی حاصل شد. 
جوادیان خاطرنشان کرد: با این وجود واحد گیاه پزشکی سازمان باید تحقیقات خود را برای جایگزین کردن سموم کم خطرتر و بیولوژیک به جای سموم مصرفی انجام دهد. 
وی گفت: این مورد قرار است در سال آینده بصورت پایلوت در یک یا دو منطقه انجام شود و در صورت حصول نتایج مناسب باید این اقدام در سال‌های آینده بصورت عمومی انجام می‌شود تا مصرف سموم شیمیایی به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchw6nm.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما