چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 58895
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل دامپزشكي استان قم:

شهروندان از مراكز عرضه مجاز مرغ خريداري كنند

قم نيوز : مديركل دامپزشكي استان قم گفت: افراد از هر گونه خريد مرغ كشته يا زنده خارج از مركز عرضه مجاز مرغ‌فروشي‌ها خودداري كنند.
شهروندان از مراكز عرضه مجاز مرغ خريداري كنند
به گزارش قم نیوز محمدمهدی رفیعی در قم، با تأکید بر جلوگیری از شیوع بیماری در مرغداری‌ها اظهار کرد: تمام کارگران که در مرغداری کار می‌کنند باید به نکات بهداشتی و پیشگیرانه دقت داشته باشند و با توجه به اینکه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان در حال چرخش در مرغداری‌ها است. اگر مرغداران دقت نکنند؛ مرغداری‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: تیم‌های قرنطینه‌ای و کنترلی در کشتارگاه‌ها مستقر هستند و نظارت‌های خود را تشدید کردند و همه خودروهایی که به کشتارگاه می‌روند قفسه‌هایشان شست‌وشو و ضد عفونی می‌شود و گواهی شست‌وشو دریافت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان قم از مرغداران خواست از هر راننده خودرویی که قصد ورود به داخل مرغداری دارد گواهی شست‌و شوی کارواش کشتارگاه که مسؤول فنی و بهداشتی صادر کرده است را دریافت کنند و سپس اجازه دهند که خودرو برای بارگیری مرغ به کشتارگاه وارد شود.
وی با بیان اینکه عرضه مرغ در مراکز مجاز کنترل شده است گفت: این مرغ‌ها در نظارت بهداشتی هستند بنابراین افراد از هر گونه خرید مرغ کشته یا زنده خارج از مرکز عرضه مجاز مرغ‌ خودداری کنند.
رفیعی عنوان کرد: در زمینه بیماری طیور روستایی گزارشی ارائه نشده ولی به دلیل آنکه احتمال درگیری مرغداری‌های روستایی وجود دارد مرغداران در صورت مشاهده تلفات به دامپزشکی اطلاع دهند تا نمونه‌برداری و پایش وضعیت بیماری صورت گیرد. 
وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی نیز در دستور کار است گفت: به همه دامداران هشدار داده می‌شود که فصل سرما است و خطر گسترش بیماری تب برفکی وجود دارد بنابراین هر گونه خرید و فروش و جا به جایی دام باید با هماهنگی دامپزشکی انجام شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcenv8n.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما