چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 58900
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله مكارم شيرازي: چرا براي عموميت مسئله نقد به سراغ معصومان مي‌رويد؟

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت: صرف نظر از اين كه محتواي كلام یکی از مسؤولان درباره معصومان(ع) چه بوده مي‌گوييم معصومان(ع) خط قرمز ما هستند و معصوم بودن آنها از خطا و گناه از مسلمات مذهب ما است چرا هنگامي كه مي‌خواهيد مسئله نقد را به همه عموميت دهيد به سراغ زمان معصومان(ع) مي‌رويد.
آيت‌الله مكارم شيرازي: چرا براي عموميت مسئله نقد به سراغ معصومان مي‌رويد؟
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرمودند از کم‌کاری، تنبلی و بی‌مسؤولیتی جلوگیری کنید؛ بدانید کار را به تعویق انداختن از عوامل هلاکت امت‌‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: انسان باید در کار جدی باشد و از زیر بار مسؤولیت فرار نکند. بسیاری اوقات کارها اینگونه است که کارها را به تأخیر می‌اندازیم که سبب نارضایتی مردم می‌شود. 
این مرجع تقلید با بیان اینکه آرزوهای طولانی سبب می‌شود انسان آخرت خود را فراموش کند گفت: نمی‌دانیم فردا چه می‌شود بنابراین نباید زمان زیادی برای رسیدن به آرزوهای طولانی صرف شود زیرا سبب عقب‌ماندگی ملت‌ها می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مسؤولان سخنان خود را یادداشت کنند تا گرفتار برخی موارد نشوند بسیاری از مسؤولان در دنیا این کار را می‌کنند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان  اینکه گفت‌وگوهای زیادی در این هفته درباره سخنان یکی از مسؤولان بود که چرا دامنه نقد را به معصومان(ع) نیز کشیده است که بعدا بخشی از آن تکذیب شد گفت: نامه‌های زیادی ارسال شد و تماس‌های فراوانی به دفتر حاصل شد که چرا حریم معصومان(ع) شکسته شده و شما سکوت کردید که به آنها بیان شد که سکوت نمی‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: صرف نظر از این که محتوای کلام آن مسؤول چه بوده می‌گوییم معصومان(ع) خط قرمز ما هستند و معصوم بودن آنها از خطا و گناه از مسلمات مذهب ما است چرا هنگامی که می‌خواهید مسئله نقد را به همه عمومیت دهید؛ به سراغ زمان معصومان می‌روید. به آنها بیان می‌شود کار به خط قرمز نداشته باشید که تفسیرهای مختلف داشته باشد و سر و صدا ایجاد شود.
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در این هنگام که نیاز شدید به وحدت داریم نباید سخنانی گفته شود که جامعه را ملتهب کند. شما بگویید که هیچ یک از مسؤولان معصوم نیستند و قابل نقد هستند؛ چه کار به زمان معصومان دارید که دردسر درست می‌کنید.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی تضعیف قوای سه گانه به صلاح جامعه نیست گفت: برخی اوقات خودشان برای خودشان مشکل ایجاد می‌کنند؛ اینگونه مسائل سبب شده که این باور برای برخی پیدا شود که منظورشان این است که ذهن مردم را از مسائل اصلی دور و به مسائل حاشیه ببرند. نباید کاری کرد که این باور برای مردم پیدا شود.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: جلوگیری از گرانی، تولید کار برای جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان و اصلاح فضای مجازی و در دسترس قرار دادن فضای مجازی سالم از مهم‌ترین امور است.
وی یادآور شد: این فضای مجازی کنونی که مانع و فیلتر از آن برطرف شد بدون تردید تمام اختیاراتش در اختیار صهیونیست‌ها و آمریکا است و به همه اجازه دادند که در آن وارد شوند ولی به صورت نوکر بی‌اختیار باشند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: آیا در شأن یک ملت پرافتخار است که نوکر بی‌اختیار صهیونیست‌ها باشد. اکنون که این فضا باز شده؛ اگر بار دیگر سبب اغتشاش شود؛ مردم شما را نخواهند بخشید.
وی با بیان اینکه در بیانی دیگر گفته‌اند چرا در عصر ما شهید مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها نیستند گفت: عرض می‌کنیم هستند ولی حجاب معاصرت به شما اجازه نمی‌دهد شما آنها را ببینید؛ هنگامی که چهره در خاک کشیدند؛ می‌گویید عجب گوهرهای گرانبهایی از دست دادیم.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: شرایط کشور طوری است که همه باید متحد باشیم و قوای سه گانه حفظ شود به شرطی که خودشان نیز خودشان را حفظ کنند بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا جلوی خطرات گرفته شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcbg9bs.rhbwgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما