پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 58966
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس شوراي علمي جشنواره كتاب سال سبك زندگي مطرح کرد

ضرورت معرفی الگوهای صحیح به نسل جوان

قم نيوز : رئيس شوراي علمي جشنواره كتاب سال سبك زندگي با بیان اینکه دنیای امروز فرصت‌ها، نگرانی‌ها و بحران‌هایی برای انتخاب‌گری فراهم کرده است گفت: بسیاری از جوانان در بین مجموعه‌ای از گزینه‌ها نمی‌دانند چه کار کنند در حالی که انسان گذشته الگوهایی به صورت خانوادگی، دینی و محلی در اختیار داشت.
ضرورت معرفی الگوهای صحیح به نسل جوان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه مسئله قدرت انتخاب و انتخاب‌گری یکی از ویژگی‌های انسان است اظهار کرد: اکنون فرصت‌های انتخاب بیش از گذشته فراهم است و امکاناتی برای انسان‌ها فراهم آمده که می‌توانند به انتخاب بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه انسان انجام می‌دهد و مواردی که انتخاب می‌کند در افکار، ارزش‌ها و باورهای او اثر می‌گذارد کما اینکه انتخابش برآمده از حوزه ارزش‌ها، باورها و هنجارها است.
رئیس دانشگاه امام صادق با اشاره به اهمیت تبلیغ برای هدایت انتخاب گفت: کسانی که علاقه‌مند هستند انسان‌ها را به سمت و سویی هدایت ‌و دیدگاه‌هایی را تبلیغ کنند از مسئله هدایت انتخاب افراد و تبلیغ بسیار استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه هدایت رفتار و افکار مردم به صورت نرم صورت می‌گیرد گفت: این امر فرصتی است که مسئله قدرت انتخاب را ایجاد می‌کند. مجموعه این انتخاب‌ها روشی را در زندگی برای انسان ترسیم می‌کند.
مهدوی کنی عنوان کرد: این روش‌ها در فضای پوشش و تغذیه، تفریح، اندیشه و فکر، تحصیل و کسب علم و تربیت و ورزشی دسته‌بندی می‌شود و مجموعه‌ای از انتخاب‌ها و الگوها را پدید می‌آورد.
وی یادآور شد: افراد برای جنبه‌های مختلف زندگی الگوهایی را انتخاب می‌کنند که برای این الگوها پیامد، اندیشه، باور و ارزشی وجود دارد. برخی از ابتدا باور کردند ولی برخی ابتدا الگو را می‌پذیرند و سپس به سوی ارزش‌ها جذب می‌شوند.
رئیس شورای علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی با بیان اینکه امروز امکان هدایت انتخاب بسیار اهمیت دارد گفت: در دنیا مراکز، گروه‌ها و دسته‌هایی می‌شناسیم که برای اغنای مردم و مصرف کردن کالاهای خاص سعی می‌کنند طراحی‌هایی انجام دهند و این طراحی‌ها در دنیا بازاریابی می‌شود تا به گونه‌ای برای مخاطبان قابل پذیرش باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و رقابت‌ها برای عرضه الگوها از جمله راهکارها است گفت: اینگونه برنامه‌ها در بین افراد رقابتی ایجاد می‌کند و کسانی که از این فرصت‌ها و الگوها می‌توانند استفاده کنند، گزینش‌گری انجام می‌دهند البته در این بخش تبلیغات، تولید کالاها، ارائه مدل‌ها و سبک‌ها انجام می‌شود.
مهدوی کنی عنوان کرد: در چنین شرایطی می‌توانیم منفعل بوده یا می‌توانیم با استفاده از فرصت پدید آمده در ابزارها، امکانات و گزینه‌ها روشی برای زیست مناسب با فرهنگ، باورها و ارزش‌ها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه دنیای امروز فرصت‌ها، نگرانی‌ها و بحران‌هایی برای انتخاب‌گری فراهم کرده است گفت: بسیاری از جوانان در بین مجموعه‌ای از گزینه‌ها نمی‌دانند چه کار کنند در حالی که انسان گذشته الگوهایی به صورت خانوادگی، دینی و محلی در اختیار داشت.
رئیس شورای علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی یادآور شد:‌ کسانی که می‌خواهند برای هدایت و نشان دادن ارزش‌های والایی که درون فرهنگ وجود دارد تلاش کنند روش‌هایی را انتخاب می‌کنند و سبک انتخاب صحیح را به مخاطبان نشان می‌دهند تا به نقطه هدایت برسند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcd9n0k.yt0j96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما