پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 58968
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل هواشناسی استان قم مطرح کرد

رد حاشیه سازی در خصوص پیش بینی بارش باران در قم/کاهش 90 درصدی نزولات آسمانی

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی استان قم با بیان اینکه حاشیه‌سازی‌های برخی افراد در فضای مجازی در خصوص پیش بینی بارش باران در قم از روی اطلاع و مسائل کارشناسی نیست، گفت: زمانی که طرح اقامه نماز باران در استان قم کلید خورد پیش‌بینی‌های هواشناسی از فعالیت هیچ سامانه بارشی در سطح استان خبر نمی‌داد.
رد حاشیه سازی در خصوص پیش بینی بارش باران در قم/کاهش 90 درصدی نزولات آسمانی
به گزارش قم نیوز یحیی زارع با اشاره وضعیت کم آب و خشک‌سالی موجود در استان اظهار کرد: استان قم در وضعیت کم‌آبی و خشک‌سالی قرار دارد.
وی با اشاره به مسئله خشک‌سالی و کم‌آبی استان از ابتدای سال زراعی جاری افزود: از ابتدای سال زراعی جاری در مسئله بارش و نزولات آسمانی استان قم با وضعیت بسیار بدی مواجه بوده و میزان بارش‌های متوسط در استان نیز با کاهش قابل‌ملاحظه‌ای روبه‌رو شده است.
مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به‌روزهای بارانی کم استان قم نسبت به سال‌های اخیر گفت: امسال به‌طور متوسط 90 درصد از میزان بارش‌های آسمانی کاسته شده که به‌نوبه خود می‌تواند سبب بروز مشکلات و معضلاتی درزمینهٔ خشک‌سالی و کم‌آبی شود.
زارع با تأکید بر مطرح‌شدن اقامه نماز باران در جلسه ستاد بحران استان قم عنوان کرد: در جلسه اخیر ستاد مدیریت بحران استان، از استاندار قم درخواست شد که مقدمات برپایی و برگزاری نماز باران در قم ایجاد شود که خوشبختانه با موافقت و پیگیری‌های صورت گرفته این سنت حسنه اسلامی در استان قم تصویب شد.
وی با انتقاد از حاشیه‌سازی‌های برخی افراد معاند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ابراز کرد: زمانی که طرح اقامه نماز باران در استان قم کلید خورد پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی از فعالیت هیچ سامانه بارشی در سطح استان خبر نمی‌داد و رصد خبرهای هواشناسی نیز نشان می‌دهد که خبری از احتمال بارش در روزهای ابتدایی هفته آینده نیست و از همین رونیز حاشیه‌سازی‌های برخی افراد در فضای مجازی از روی اطلاع و مسائل کارشناسی نیست.
مدیرکل هواشناسی استان قم تأکید کرد: امید می‌رود با اقامه نماز باران در قم و درهای رحمت و بارش الهی به روی کشور و استان قم باز شود. همچنین به خاطر وضعیت بسیار بد استان درزمینهٔ بارش و کم‌آبی باید اقامه این قبیل از سنت‌های اسلامی در استان قم ادامه‌دار باشد و شایسته است تا مردم و مؤمنین حضور پرشکوهی در این مراسم داشته باشند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfc1dt.w6dcvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما