پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 58969
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله سعیدی: دستگاه‌ها نباید در حوزه منابع طبیعی دخالت غیرمنطقی داشته باشند

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: هر چند دستگاه‌ها در حفظ و رشد منابع طبیعی نقش مهمی دارند اما نباید در امور مرتبط با این حوزه دخالت نادرست و غیرمنطقی داشته باشند.
آیت‌الله سعیدی: دستگاه‌ها نباید در حوزه منابع طبیعی دخالت غیرمنطقی داشته باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان نمایندگی ولی‌فقیه در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، بابیان اینکه مشکلات مرتبط با نعمت‌های الهی و انفال باید با تدبیر و اندیشه دینی رفع شود، عنوان کرد: اینکه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مستقر شده است نشان می‌دهد که ولایت فقیه نسبت به انجام درست فعالیت‌ها در این مجموعه نگاهی ویژه دارند.
وی از آموزه‌های قرآن و عترت به عنوان رأس قوانین نظام اسلامی نام برد و افزود: اگر گاهی با تعارض برخی از روایات با برخی از قوانین روبرو شدیم باید این روایات را در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار داده تا در صورت وجود مشکل در قوانین بتوانیم با استفاده از راهکارهای قانونی مشکل را رفع کنیم.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه برخی از قوانین ریشه‌ای قدیمی دارند، خاطرنشان کرد: جامعه نمی‌تواند با وجود سلایق مختلف مدیریت شود به همین علت تا زمانی که قانون جدیدی طرح نشده باید از قوانین قبلی تبعیت شود.
وی بابیان اینکه تذکرها و مشاوره‌های دینی در تغییر قوانین مؤثر است، عنوان کرد: با توجه به اینکه گاهی از مباحث دینی برداشت‌های متفاوتی می‌شود اما همه نسبت به این موضوع آگاهی داریم که مدیریت حکومت اسلامی در برخی از عرصه‌ها نیازمند یک فتوای واحد است.
سعیدی رسیدن به آبادی را نیازمند حرکت نظام‌مند دانست و مطرح کرد: از وظایف منابع طبیعی جلوگیری از دخل و تصرف در حقوق نظام اسلامی و نگاه‌های سلیقه‌ای است چراکه با داشتن رویکردهای سلیقه‌ای نمی‌توانیم به آبادی زمین برسیم؛ هر چند دستگاه‌ها در حفظ و رشد منابع طبیعی نقش مهمی دارند اما نباید در امور مرتبط با این حوزه دخالت نادرست و غیرمنطقی داشته باشند.
وی تبیین مباحث مرتبط با منابع طبیعی برای اقشار مختلف مردم را از رسالت‌های روحانیون دانست و ادامه داد: اگر منصفانه درخواست‌های خود را دنبال کنیم می‌توانیم به نتیجه مورد نظر برسیم اما در این مسیر باید توجه داشته باشیم که سخن و عمل ما باید یکی باشد.
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه منابع طبیعی نباید دستخوش مسائل سیاسی شود، مطرح کرد: همگان باید نسبت به حفظ و رشد منابع طبیعی کوشا باشیم چراکه حیات انسان به این منابع بستگی دارد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgyy9n.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما